שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » הקורונה לא עצרה את מספר התחלות הבנייה
נגד הקבלנים
חזי שוורצמן, מפקח העבודה במשרד העבודה, טוען כי הבנייה נמשכה כרגיל גם בתקופת הקורונה ואין כל בסיס ושחר לטענותיהם של הקבלנים על עיכובים במסירה
תנופת בנייה בבית שמש | צילום: elbud, שאטרסטוק

בדיון שהתקיים בוועדת משנה של ועדת העבודה בכנסת בנושא תאונות הבנייה, הפתיע מפקח העבודה הראשי במשרד העבודה, חזי שוורצמן, כשאמר כי הקורונה לא השפיעה כלל על מספר התחלות הבנייה בישראל. לדבריו, "מספר התחלות הבנייה גדלה והקורונה לא השפיעה על התוצאות, מדובר בבנייני מגורים ומשרדים, הם עבדו כאילו אין מחר".

את הדברים אמר שוורצמן בהתייחס לטענות שנשמעו בעקבות הנתונים שהצביעו על ירידה בהיקף תאונות הבנייה. הנוכחים בדיון טענו כי הירידה נובעת מצמצום היקף הבנייה והפועלים שהגיעו לישראל, ובתגובה השיב שוורצמן כי הבנייה המשיכה כרגיל.

ייתכן כי אמירות כגון זו של שוורצמן עשויות לשמש בעתיד כנגד עמדת הקבלנים, שלטענתם יש נתונים על היעדרותם של רבים מהפועלים הפלסטינים בתקופת הסגר, עיכובים במתן אישורים על ידי רשויות מקומיות, והפרעות אחרות שנגרמו בשל הקורונה.

מתווה הפיצוי שגובש בחודש יוני האחרון התייחס לתקופת הסגר הראשון. כאשר לפי המתווה, עיכוב של חודשיים לא יחייב את הקבלן בפיצוי, אך אם חברת הבנייה עיכבה את המסירה בחודשיים נוספים – כלומר בסך הכל עיכוב של 4 חודשים – היא תחויב לשלם לרוכשי הדירות למשך אותם חודשיים שכר דירה מופחת בשיעור של 50% מגובה שכר הדירה המקובל באזור שבו נמסרת הדירה.

יצוין, כי ההחלטה בנושא הפיצויים טרם התקבלה וסגן שר השיכון יעקב ליצמן עוד יידרש להחליט בעניין, וסביר להניח שיהיה צורך להתחשב גם בנתוני הסגר השני בעת קביעת המתווה.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, אמר בתגובה כי "הממשלה החריגה את הענף מענפי המשק שנמצאים בסגר מלא, אבל אסור לשכוח שבשטח, זמינות הולכת ופוחתת של עובדים ישראלים לצד חיתוך עמוק במצבת כוח האדם הפלסטיני ומחסור חמור בקרקע זמינה למגורים". לדבריו, "גוררים אותנו כבר עשרה חודשים לירידה של מעל 30% בתפוקות הענף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים