שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » הקורונה תשכנע ותגרום לכם להיות גננים
תגלית
מחקר חדש מגלה כי בעוד כל אחד מאתנו העסיק את עצמו באופן שונה במהלך ימי 'סגר הקורונה', הרי שדווקא החשיפה למרחב הירוק השפיעה נפשית, ולטובה, על מי שמילא באמצעותו את שעות הפנאי
אדם קוטף | צילום: Sergo_elst8, שאטרסטוק

בעוד שיעילותם של מרחבים ירוקים הוכחה במחקרים שכבר פורסמו בעבר כמי שמשפיעים על מצב הבריאות ואיכותו, מתברר כי בימי קורונה למשטחים הירוקים השפעה שבעתיים, שכן ההשראה של מרחבים אלו מעניקה לאדם את השלווה והרוגע הנדרשים על מנת להישאר בין כותלי הבית והחצר. זאת, במקום למצוא את עצמו ברחוב ולהסתכן בהידבקות מהנגיף.

מחקר שפרסמו צוות חוקרים מאוניברסיטת אקסטר שבבריטניה מגלה כי 'גינון' הינו מתכון בטוח לשיפור מצב הרוח, היעילות והבריאות אם עוסקים בכך מספר פעמים בשבוע ובמינון הנדרש.

המחקר, שפורסם בכתב העת הרפואי Landscape and Planning Urban, מציג את ערכו של המרחב הירוק הפרטי, כמו גם המרחב הירוק הציבורי. לצד זאת, הוא מעלה כמובן גם שאלות לגבי המשמעויות הכלכליות של הגישה למרחבים כאלה, שכן לא לכולם יש את האמצעים הפיננסיים לגור בבית עם גינה צמודה או אפילו מרפסת.

המחקר מבקש להדגיש, כי על אף שכל אחד מאתנו בהיותו מסוגר בבית בימי הקורונה מצא את עצמו עוסק בנושאים מגוונים, החל מאפייה ועד העברת פנאי באמצעות חוגי ציור עם הילדים, הרי שמכל אלו, ההתעסקות עם "המרחב הירוק" נמצא כיעיל ביותר להשפעה על נפש האדם ושלוותו.

ד"ר סיאן דה בל, מבית הספר לרפואה באוניברסיטת אקסטר והמחברת הראשית של המחקר הנוכחי, ציינה כי "עדויות גוברות של ראיות מצביעות על היתרונות הבריאותיים והרווחים של הגישה למרחבים ירוקים או חופים. המחקר שלנו הוא אחד הגדולים ביותר שקיימים עד היום לבחינת היתרונות של גינות וגינון באופן ספציפי".

לדבריה, "ממצאי המחקר מראים שלמרות שהנגישות לשטחים בחוץ, כמו גינה או חצר, היא חשובה, השימוש בהן זה מה שמוביל באמת ליתרונות הבריאותיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים