שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הקניונים מלאים ואירועי ל"ג בעומר יוגבלו?"
יהדות התורה
גפני וליצמן לאחר פגישתם עם נתניהו: "הוא הבטיח לבחון את הדברים במטרה למצוא פתרון". סוכם כי ייפגשו שוב עם רה"מ ויביאו בפניו את עמדת יהדות התורה
כנס סיום הבחירות של יהדות התורה | צילום: באדיבות המצלם

חברי סיעת יהדות התורה הביעו היום (שני) בישיבת הסיעה את "התנגדותם ומחאתם הנמרצת" להטלת הגבלות על אירועי הילולת הרשב"י במירון. חברי הכנסת הדגישו כי "לא ייתכן שבשעה שהתחלואה צוללת והמשק פתוח לחלוטין, רבבות ממלאים את הקניונים והאירועים הציבוריים מתחדשים, דווקא אירועי ל"ג בעומר במירון יוגבלו".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני ושר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן פירטו בפני חברי הכנסת את תוכן שיחתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין וממונה הקורונה נחמן אש, בה הבהירו את עמדת יהדות התורה ואת חומרת הדברים.

על פי הודעת סיעת יהדות התורה, רה"מ הבטיח לבחון את הדברים בהקדם במטרה למצוא פתרון מלא, וסוכם כי גפני יחד עם ליצמן ייפגשו שוב עם ראש הממשלה בנושא ויביאו בפניו את עמדת יהדות התורה, כדי לאפשר לרבבות יהודים לשמור על מסורת אבותיהם כמדי שנה בשנה.

אמש נחשף ב'בחזית' כי בשבוע שעבר הופסקו עבודות ההכשרה בהר מירון לקראת ל"ג בעומר. גורמים בכירים המעורים בפרטים עדכנו כי המשטרה ו'המקומות הקדושים' קבעו שאם תוך 48 שעות לא יאשרו את קיום ההילולה, לא יצליחו להכין את התשתיות להגעת ההמונים.

מארגני ההילולה קבלו על כך שהמשרד לשירותי דת בראשות השר יעקב אביטן טרם חתם על התקציב לקיום אירועי ל"ג בעומר במירון. בנוסף, בוטלו 2 ישיבות היערכות שתוכננו להיום בהשתתפות גורמי המקצועי.

למרות הקשיים, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה העביר הערב הנחיה למשטרה להמשיך להיערך כרגיל. מהנדס מחוז צפון אישר את המשך העבודות בהר אך הסתייג עד לקבלת אישור ממשרד הבריאות, "בכדי לא להפוך ל'אשם' במקרה של מחדל".

גורמים המעורים בפרטי ההכנות במירון אמרו ל'בחזית': "דרעי אמר בדיון במשרד הפנים בשבוע שעבר כי יש להגביל את מספר העולים ל-15 אלף בסך הכל לכל היממה, מול עמדת משרד הבריאות שביקשו להגביל ל-10 אלף. בעקבות העליהום שינה את דעתו".

כזכור, גורם ביהדות התורה התורה האשים ביום שישי בשיחה עם 'בחזית' את יו"ר השר אריה דרעי בתמיכה בהגבלות על ההילות ל"ג בעומר במירון. לדבריו, "בישיבה אצל דרעי ביום רביעי, המשטרה העדיפה את פתיחת הר מירון כרגיל בל"ג בעומר, דרעי היה זה שתמך בעמדת משרד הבריאות והציע להגביל. אנשי המקומות הקדושים הביעו התנגדות לעמדת דרעי" .

לשכת השר דרעי מסרה בתגובה לדברי הגורם ל'בחזית' כי "השר דרעי פועל למציאת פתרון שיאפשר עליית עמך ישראל למירון בל"ג בעומר וחבל שגורמים אינטרסנטים משמיצים במקום לעזור, או לפחות לא להפריע".

עוד נמסר כי בדיון שהתקיים בלשכת שר הפנים ביום ד' אמר השר אריה דרעי לאנשי המקצוע, כי "אין גוזרים על הציבור גזירה שאינו יכול לעמוד בה השר דרעי הוסיף כי בחסדי השם יש ירידה גדולה בתחלואה ולכן יש לאפשר הגעה של כמה שיותר אנשים להילולה במירון".

ועד הקהילות של איגוד חצרות הקודש פרסם "בקריאה נרגשת לשלומי אמוני ישראל" בו נכתב כי "לפי הניסיון המר מהפעמים הקודמות והחשש כי הפרסומים נועדו להרדים את הציבור ונציגיו וכי ברגע האחרון יוטלו הגבלות על העליה המסורתית לציון המצוינת בהר הקודש מירון ביומא דהילולא",

"הננו פונים לכל העוסקים בדבר היות והדבר הינו בנפש היהדות החרדית ובניגוד לאנשי הממשל החילוניים המנסים לתאר את העליה הקדושה לציון הרשב"י בתארים ובכינוים שונים כגון 'חגיגות מירון' ובכך מנסים להכשיר את האמוק האוחז בהגבלת כל דבר שבקדושה כפי שכינו את יום הפורים כ'מסיבות' ואת העליה לאומן כ'חגיגות אומן'".

"אנו רואים בימים אלו ובעליה לציון הרשב"י כערך רוחני קדוש ונעלה הננו להזהיר ולהבהיר בזאת היות וכידוע לכל בר דעת ההתנגדות לעליה המסורתית נובעת משנאה גרידא ללא שום שיקול בריאותי אמיתי. שלומי אלפי ישראל יעלו לציון הרשב"י בשנה זו כבכל שנה בכל מקרה ובכל מצב".

"בנערינו ובזקנינו נעלה להר מירון לשפוך שיח ביומא דהילולא ושום כח בעולם לא ירתיע אותנו מלקיים את אורחות חיינו, והננו פונים לכל אותם שחושבים להגביל את העלייה, אנא! הרפו ידיכם מהר הקודש ומנעו שפיכות דמים מיותרת".

הרב שמעון בלוי, יו"ר ועד הקהילות, מסר כי הוא "מבקש להודות בשם כל קהילות הקודש לחברי הכנסת של 'אגודת ישראל' על פעילותם האמיתית למנוע כל הגבלה על העליה לציון, ומגנה בכל תוקף את אותם שלוחי ציבור אשר פיהם ולבם אינם שווים אשר מוציאים הודעות כביכול הם פועלים לאפשר את העליה ובחדרי חדרים פועלים אחרת. ציבור שלומי אמוני ישראל לא יסלח על בגידה שוב ושוב בערכינו". הרב בלוי קורא לכלל הקהילות "לסגור כבר כעת את נושא התחבורה על מנת שלא להסתמך על התחבורה הציבורית אשר עלולה להיות מוגבלת ברגע האחרון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים