שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » הקניונים צפויים להיפתח בשבוע הבא
מתגעגעים לשופינג?
באוצר צפויים להרחיב את ההקלות במסגרת 'שגרת קורונה' ולהכריז בשבוע הבא על פתיחתם של הקניונים ומרכזי הקניות • רשתות האופנה השובתות, צפויות גם הן להיפתח בשבוע הבא ולהציע לצרכנים מבצעי חיסול מלאי סוף-עונה
דיזינגוף סנטר תל אביב | צילום: צילום: Boris-B, שאטרסטוק

ההתמודדות עם נגיף קורונה, היא אמנם ברמה הבריאותית אך יותר מכך ברמה הכלכלית. לאחר שמשרד האוצר הכריז על יותר מ-1,000,000 (!) דורשי עבודה, מאחר והעסקים שעבדו בהם קודם המשבר נסגרו בעקבות המצב, נראה כי הצעד הבא בשגרת קורונה ייצב את הכלכלה הישראלית.

בעקבות נתונים טובים בירידה בכמות החולים, ולאחר תחזית אופטימית זהירה, החלה הממשלה להפעיל את 'אסטרטגיית היציאה' ולהורות על חזרה לשגרה בעסקים ובמערכות החינוך בצורה מדורגת.

ביום ראשון שעבר נפתחו לפעילות מרכזי המסחר הפתוחים, והחנויות ברחובות, ובסוף השבוע הורחבו ההקלות והותרה פתיחה גם של חנויות אופנה, מספרות ומכוני קוסמטיקה שהיו סגורים בשל המצב.

בשל ההחלטה, לפני כיומיים נפתחו עשרות רשתות קמעונאות בהן רשתות ספרים, צעצועים, ציוד ספורט, חנויות למוצרי תינוקות, הנעלה ועוד. אך רשתות האופנה והביגוד הגדולות שממשיכות להוביל את המאבק לא פתחו את סניפיהן והודיעו כי יחזרו לפעילות ביום חמישי לאחר הסגר של יום העצמאות, בין היתר בכדי שהמשכורות של העובדים בחל"ת ישולמו על ידי המדינה.

כחלק מתוכנית היציאה מהמשבר, מתכוונים במשרד האוצר להודיע על פתיחת הקניונים וחזרתם לפעילות במהלך השבוע הבא. זאת, לאחר שביום ראשון שעבר נפתחו כאמור רק מרכזי המסחר הפתוחים והחנויות ברחובות.

בהנחה ופתיחת הקניונים תעבור בצורה מיטבית ולא תגרום למוקדי התפרצות נוספים, הדבר יתרום רבות לשיקום המשק הישראלי ולעזרה ליציאה מן המשבר, מאחר והקניונים מספקים מקומות עבודה רבים, וקיימות בו חנויות ורשתות רבות שיפתחו את שעריהן לציבור.

"יש אנרגיה חיובית מצד הלקוחות ומצד השוכרים. אני חושב שהחודש הבא יהיה חודש מצויין בפדיונות בהנחה שהציבור ימשיך להיות ממושמע והקורונה לא תיקח אותנו אחורה, והמשק ימשיך להפתח, המכירות יהיו גבוהות", אומר חי גליס, מנכ"ל קבוצת ביג. "זה שילוב של חודש וחצי שאנשים היו בבית ורוצים וגם צריכים לבצע קניות והרשתות שרוצות למכור. יש קולקציה של העונה החדשה שעוד לא עלתה למדפים ואני שומע שרשתות אופנה וגם רשתות אחרות מכינות מבצעים ללקוחות".

המבצעים שמתכננות הרשתות באים לאחר שהפסידו מכירות של חודש וחצי, צברו מלאי במרלו"גים ובחנויות ובתחום האופנה, מה שלא נמכר באותה עונה הופך למלאי עודף חסר ערך. בנוסף, חששו ברשתות כי לקוחות לא ימהרו להגיע לרשתות הלבשה, אך דווקא הימים האחרונים מלמדים כי הצרכנים מגיעים למרכזי הקניות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים