שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » קרע בממשלה מונע את העברת חוק ההסדרים
משבר קואליציוני
שעות לדיון הפגרה במליאת הכנסת, נדרש ראש הממשלה להתמודד עם משבר מבית בעקבות הקולות להימנע מתמיכה בחוק ההסדרים המוצע
מליאת הכנסת | צילום: Dmitry Pistrov, שאטרסטוק

משבר קואליציוני: הנהלת מפלגת מרצ הודיעה הערב כי היא מגבה אי תמיכה בחוק ההסדרים, במידה ולא יגיעו להסכמות. בכך הוחרף משמעותית המשבר הקואליציוני סביב העברת חוקי התקציב וההסדרים – שאי-העברתן עשויה להביא לפירוק הממשלה.

הודעתה של הנהלת מפלגת מרץ באה לאחר יום מתיש של דיונים סביב חוק ההסדרים המוצע, במהלכם התגלעו מחלוקות רבות בין ראשי מפלגות הקואליציה באשר לסעיפים רבים בחוק, ביניהם העלאת גיל הפרישה לנשים, הרפורמה בחקלאות והקמת רשות הרגולציה.

העבר כאמור, הודיעה המפלגה כי כל עוד הסעיפים לא יוצאו מחוק ההסדרים, או לחילופין יוחלפו "באופן שלא יפגע בציבורים מוחלשים בישראל, ובהסרה לא אחראית של פיקוח משרדי ממשלה על התחומים עליהם הם מופקדים", היא תתמוך בהחלטת חברי הכנסת של המפלגה שלא לתמוך בחוק.

"במידה ולא יגיעו נציגי מרצ לסיכום שיהיה מקובל עליהם עם האוצר, מגבה ההנהלה את חברות וחברי הכנסת לעשות כל פעולה שתידרש לרבות אי תמיכה בחוק ההסדרים. מתוך מחויבות לשלמות הקואליציה – הנהלת מרצ קוראת לחברי הסיעה להמשיך את ההדברות במטרה להגיע להסכמות", הוסיפו.

גם מפלגות 'העבודה' ו'כחול לבן' הביעו התנגדות נחרצת בסעיפים השנויים במחלוקת ששולבו בחוק ההסדרים, בדגש להקמת רשות הרגולציה, שיזם חבר הכנסת אביר קארה – שממאן לוותר על הדרישה.

לפי החוק היבש, די בהעברת חוק התקציב, ללא חוק ההסדרים, בכדי להימנע מפיזור הכנסת ויציאה לבחירות. אלא שבממשלה חוששים כי מהלך שכזה יקרב עוד יותר את סופה של הקדנציה, בשל חילוקי הדעות הרבים בין המפלגות המרכיבות אותה.

בשעה 10:00 בבוקר תתכנס מליאת הכנסת לדיון הפגרה והיא תחל בדיונים על חוקי התקציב וחוקי ההסדרים הנלווים, אך נכון לרגע זה לא נראה כי הצדדים בדרך להבנות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים