שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » הרבי בתבונתו השכיל לראות את הנולד
השופטת קבעה
דידן נצח תש"פ: סאגה בת 20 שנה שסחפה את חסידות חב"ד העולמית על פלגיה השונים אל תוך אולמות בתי המשפט, הגיעה השבוע לסיומה בהחלטת השופטת שקבעה כי הרבי השכיל למנות מבעוד מועד את האחראים לבנייני המוסדות ובנין 770
תגיות: ,
כינוס השלוחים בשנת תשמ"ח | צילום: באדיבות COL

בתום מאבק בן שני עשורים, קבע בית המשפט בארה"ב כי 'אגודת חסידי חב"ד' ו'המרכז לענייני חינוך' הם שיקחו מעתה תחת חסותם את האחריות על המשך ניהולו של בית הכנסת הגדול בשכונת קרון הייטס בניו יורק, שכן לדברי השופטת, זו הייתה בקשת הרבי מליובאוויטש.

במשך כשני עשורים התנהל בין כותלי בית המשפט מאבק עיקש בין שני פלגי חסידות חב"ד. כאשר התובע מהצד האחד – אגודת חסידי חב"ד והמרכז לענייני חינוך, המאגדים תחת חסותם את כלל פעילות חב"ד על מוסדותיה ברחבי העולם, לבין מי שבשם עמותה שכלל לא הייתה קיימת בתקופת הנהגתו של הרבי זי"ע טענו לבעלות על ביהמ"ד הגדול ומבואותיו.

כזכור, בשנת תשמ"ח הורה הרבי במפתיע על העברת נכסי המוסדות וכן ביתו הפרטי על שמם של עמותת 'המרכז לענייני חינוך', כאשר המשמעות הייתה, כי מנהלי המוסדות, הם שיהיו מעתה ואילך האחראים על כלל נכסי חב"ד על שלל מוסדותיה.

עם הסתלקותו של הרבי בג' תמוז תשנ"ד, החלה להתגבש לה אופוזיציה פנים קהילתית בראשות הפלג המשיחיסטי שהצליחה בכח הזרוע להשתלט על ביהכנ"ס כשהיא נוהגת בה כבתוך שלה.

בביהמ"ש טענה הקבוצה, כי היא זו שאחראית על ניהולו השוטף של בית הכנסת שכן היא מאגדת תחתיה את כלל מתפלליה תחת עמותת 'קהילת ליובאוויטש'. מנגד, ביקשו הגופים הרשמיים מביהמ"ש כי יאות לזמן לעדות את העו"ד שהוביל את התהליך הפרוצדורלי בשם הרבי.

בהחלטתה ציינה השופטת, כי "התוכנית של הרבי היתה מכוונת ושקולה, ובית המשפט משוכנע שהוא רצה שהנהלת המוסדות תהיה זו שתכריע בכל מה שקשור לבית הכנסת".

ביהמ"ש העניק ארכה של חצי שנה לצד המפסיד, כדי להתחיל ליישם את ההחלטה בשטח ובאגודת חסידי חב"ד מביעים תקווה כי בזאת ישובו השקט, השלווה וההיגיון אל המקום הקדוש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים