שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הרחבת מרחב הדיג ואישור הכנסת חומרי גלם
הקלות לעזה
לאור השקט הביטחוני בשבוע האחרון, הוחלט על צעדים האזרחיים שיכנסו לתוקף החל ממחר. "הצעדים שאושרו ע״י הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית"
תגיות: ,
דיג בעזה | צילום: Ryan Rodrick Beiler, שאטרסטוק

לאור השקט הביטחוני בשבוע האחרון, בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני – הוחלט על הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה משישה לתשעה מיילים ימיים וכן על אישור הכנסת חומרי גלם למפעלים אזרחיים חיוניים מישראל לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. הצעדים האזרחיים יכנסו לתוקף החל ממחר (ו'). מטעם מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "הצעדים האזרחיים שאושרו ע״י הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית".

שר הביטחון, בני גנץ, נפגש אתמול עם תור וונסלנד, שליח האו"ם למזרח התיכון, ביחד עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן. גנץ כתב בטוויטר לאחר מכן כי "בפגישה דנו במצב הביטחוני ברצועת עזה ובצורך לשמור על השקט ולפעול להשבת השבויים והנעדרים הישראלים מרצועת עזה. הודיתי לתור על פעולותיו למען יציבות האזור והשליחות שהוא והאו"ם ממלאים פה".

גנץ נאם ביום ראשון בטקס האזכרה לחללי "צוק איתן" ואמר כי "מבצע ״צוק איתן״ הביא לשנים של שקט ופריחה של העוטף, לאור ההישג הצבאי וכל זאת במחיר כואב מנשוא. כעת, לאחר מבצע שומר החומות – עלינו למנף את ההישג הצבאי למהלך מדיני ולהקפיד שמה שהיה – הוא לא מה שיהיה. אנו פועלים להביא לשקט ארוך טווח, לחיזוק הגורמים המתונים ובראשם הרשות הפלסטינית, להשבת הבנים הביתה, וכן, גם ליצירת מציאות טובה יותר לשכנינו בעזה".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בטקס כי "כמעט שבע שנים חלפו- והמלחמה על קיומנו נמשכת, אויבנו ממשיכים, גם היום, לשלול את עצם קיומנו כמדינה יהודית בארץ ישראל. אבל אלימות וטרור הם לא תופעות טבע או גזירות גורל שמדינת ישראל אמורה להשלים איתן. ברצועת עזה, מצידו השני של הגבול, יצטרכו להתרגל לתפיסה ישראלית אחרת, של יוזמה. של תקיפות. של חדשנות".

"עמדתנו ברורה: היריבות שלנו היא לא עם האוכלוסייה העזתית. אין כוונה לפגוע במי שלא קם עלינו להורגנו, ואנחנו לא שונאים את אלה שמוחזקים כבני ערובה בידי ארגון טרור אכזרי ואלים. לפעמים אותם אנשים משמשים מגן אנושי מכוון סביב מכונות הריגה".

"אך באותה העת, יכירו אויבנו את הכללים: לא נסבול אלימות, לא נסבול טפטופים, לא נבין או נכיל סוררים.
הסבלנות שלנו אזלה. תושבי עוטף עזה אינם אזרחים סוג ב'. מי שגר בשדרות, באשקלון, בכפר עזה או בעלומים, זכאי לחיות בשקט ובביטחון, כמו כל אזרחי מדינת ישראל", דברי בנט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים