שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » הרכבות החשמליות בדרכן לישראל מגרמניה
רכבת ישראל 2021
בימים האחרונים יצאו לדרך מנמל המבורג שבגרמניה לישראל היחידות הראשונות של הרכבות החשמליות החדשות של רכבת ישראל, כאשר הרכבות נוסעות באופן אוטומטי ללא נהג
הרכבות החשמליות | צילום: סימנס מוביליטי

בימים האחרונים יצאו לדרך מנמל המבורג שבגרמניה לישראל היחידות הראשונות של הרכבות החשמליות החדשות של רכבת ישראל, מדגם DDEMU מתוצרת סימנס.

הרכבות הראשונות צפויות להגיע לישראל לקראת סוף נובמבר וייכנסו לשירות במהלך שנת 2021, עם השלמת עבודות החשמול במסילות טבעת השרון והקו לאשקלון.

מדובר בשלב נוסף ומשמעותי בתהליך החלפת צי הרכבות המיושן המונע בדיזל, לרכבות חשמליות חדישות וירוקות, אשר ישפרו את השירות לנוסעים ויצמצמו זיהום האוויר ועלויות התחזוקה.

בנוסף יופעלו הקרונועים בקווים נוספים שצפויים לעבור הסבה לחשמול בעתיד.

הקרונועים החשמליים (קרונות בהנעה עצמית ללא קטר) החדשים יהוו תוספת של 37 אחוזים למצבת הקרונות של הרכבת, כאשר כל רכבת תורכב מ-4 עד 14 קרונות בהנעה עצמית חשמלית, ללא צורך בקטר.

אלה יתווספו לצי הרכבות החשמליות שכולל גם את הקטרים החשמליים החדשים מדגם  TRAXX  והקרונות הדו-קומתיים המוכרים אשר הוסבו לחישמול על ידי רכבת ישראל.

לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת. בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.
 
לדברי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, "קרונות הרכבת החשמליים החדשים יזניקו את רכבת ישראל לעידן חדש של תחבורה ציבורית ירוקה, נגישה ומזמינה. לנגד עיני החזון לחבר את ישראל באמצעות מערכות הסעת המונים בדגש על המסילה המזרחית מקרית שמונה ועד אילת, שתאפשר נגישות תחבורתית ומוביליות חברתית לכל אזרח".

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר בירך ואמר: "הקרונועים החשמליים מהווים את העתיד של רכבת ישראל, קליטתם והכשרת הצוותים להפעלתם נעשית במקביל להתקדמות בעבודות הסברת המסילות לחשמל, ואלה יאפשרו לרכבת לשלב ציוד חדש שיחליף את צי הרכבות המיושן ומבוסס דיזל הפועל כיום, לשפר את רמת השירות, להגדיל את תדירות הרכבות ולצמצם את עלויות התחזוקה האנרגיה וזיהום האוויר".

הרכבות החשמליות | צילום: סימנס מוביליטי
הרכבות החשמליות | צילום: סימנס מוביליטי
הרכבות החשמליות | צילום: סימנס מוביליטי
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים