שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » הרכבים המטורפים שהגיעו לישראל ב-2021
סקירת סוף שנה
בין היצירות נמצאות 3 יצירות מבית למבורגיני מדגם הוראקאן שיובאו לישראל השנה בייבוא אישי, מקלארן 720 S, ואפילו אופנוע קאסטום מסוג boss hoss
למבורגיני אורוס | צילום: dimcars, שאטרסטוק

שנת 2021 הייתה בהמשך לשנת 2020, גם היא הביאה לתנודות דרמטיות בשוק הרכב כמו מחירי הרכבי יד -2 שהמשיכו לעלות, אך גם בעלייה דרמטית ברכישת רכבי יוקרה, כעת לקראת סוף שנה, נביא בפניכם כמה מהרכבים היותר יקרים ומיוחדים שעלו השנה על הכביש הישראלי.

רכבים אלו משוייכים בדרך כלל בסיכומי סוף השנה דווקא לטבלה של מכוניות שלא הגיעו לישראל באמצעות יבואני הרכב הוותיקים אלא דווקא בייבוא אישי.

ברשימה הזו מסתתרות לא מעט מכוניות שהגיעו לישראל השנה, למרות שאינן מופיעות כלל ברשימות של יבואני הרכב הוותיקים, חלק מהמכוניות האלה מסוגלות להגיע למהירויות של 300 קילומטרים לשעה, ורובן חוצות בקלות את הרף של שני מיליון שקל. בכלכליסט ביצעו סקירה ושלפו כמה דגמים מעניינים מתוך הרישומים.

למבורגיני הוראקאן

לפי רישומי משרד התחבורה עלו על האספלט הישראלי 3 יצירות מבית למבורגיני מדגם הוראקאן שיובאו לישראל השנה בייבוא אישי במהלך מחציתה הראשונה של השנה.

נתוני הרכב:

ההוראקאן מצוידת במנוע בנפח 5,204 סמ"ק אשר מפיק לא פחות מ-572 כוחות סוס שעוברים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שבע מהירויות ומשם אל הכביש, מה שמזניק את ההוראקאן, על כבישי ישראל, ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות. המהירות המרבית היא 325 קילומטרים לשעה (אבל היי…אתם בישראל ולא באוטוסטרדה בגרמניה).

למבורגיני אורוס

מאותה יצרנית, אך מסגמנט אחר הגיע לארץ הלמבורגיני אורוס – רכב כביש שטח ראשון, וכך לפי הרישומים בכבישי ישראל נוסעות מכוניות כאלה שהגיעו ארצה השנה.

מנתוני הרכב:

האורוס מצויד במנוע יחסית צנוע רק שמונה בוכנות, רק 3,996 סמ"ק. אבל שני מגדשי טורבו מטיסים את הספק המנוע של האורוס ל-641 כוחות סוס. ההנעה היא כמובן כפולה לטובת מי שבאמת רוצה לרדת לשטח והזינוק מאפס ל-100 קמ"ש נמשך, תחזיקו חזק… פחות מארבע שניות למרות שמדובר ברכב שטח.

מקלארן 720 S

בשנת 2021 כיבדה את ישראל בנוכחותה, מכונית מקלארן S720 בודדה. הרישומים של משרד התחבורה מוכיחים כי מדובר במכונית אחת בלבד אשר מצוידת במנוע בנפח 4.0 ליטרים, לכאורה נפח קטן אבל בפועל כוח גדול.

מנתוני הרכב:

כאמור, למקלארן 720 S יש מנוע מקלארן 4.0 שמפיק 720 כוחות סוס שמזניקים את המקלארן הנדירה ל-100 קילומטרים לשעה תוך פחות משלוש שניות. המהירות המרבית, היא 341 קילומטרים לשעה, כך שאם היא תחלוף על פניכם במהירות 120 קמ"ש, היא ממש זוחלת.

פרארי GTC 4 לוסו

פרארי אינה מייצרת מכוניות סטיישן, כי מכוניות סטיישן הן "סאחיות" ומיועדות בעיקר לבעלי משפחות ולא לנהגי מרוצים, אבל פרארי כן מייצרת מכוניות "שוטינג ברייק" שהוא בעצם שם מכובס לסטיישן, רק שבמקום שהמכונית תשמש כסטיישן להובלת זעטוטים, היא משמשת להובלת ציוד ציד, עבור מי שצד.

מנתוני הרכב:

ייצורה של הפרארי GTC 4 לוסו הופסק בשנת 2020 ולכן הפרארי הבודדה שמופיעה ברשימות היבוא של שנת 2021 היא פרארי משומשת, אבל עדיין מדובר באחד הדגמים היותר נדירים של היצרנית האיטלקית מהשנים האחרונות. ה-4 GTC העממית יוצרה בשתי גרסאות – אחת חזקה ואחת חזקה מאוד – והמכונית שיובאה לישראל היא מהדגם הבכיר מבין השניים: מדובר במכונית שמצוידת במנוע בנפח של 6,262 סמ"ק, שמפיק לא פחות מ-681 כוחות סוס, כלומר לפרארי GTC4 נדרשות 3.8 שניות כדי להגיע ל-100 קילומטרים לשעה. ה-GTC4 לוסו תמשיך להאיץ עד שתגיע ל-335 קמ"ש.

גם בגזרת הדו גלגלי ישנה הברקה, כאשר השנה יובא לארץ 'הבוס של האופנועים', דגם מיוחד של אופנוע קאסטום.

בוס הוס BHC 3

למי שאוהב אופנועי קאסטום, התשובה נמצאת במפעל אופנועים קטן בטנסי שנקרא "בוס הוס". בוס הוס מייצרת כמה מאות אופנועים בשנה ולא עוברת את המכסה הזאת, לא בגלל שהיא לא יכולה אלא בגלל שהיא לא רוצה, כי כל אופנוע בוס הוס נבנה בהתאם למפרט ספציפי של הלקוח.

מנתוני המרכב

העיקרון דומה: במקום מנוע "זעיר וחלשלוש" בנפח המקובל של 1.3 על 1.8 ליטרים, בבוס הוס מכניסים לשלדת האופנוע את המנוע הגדול ביותר שניתן למצוא על המדפים של יצרני המכוניות: מנוע שברולט בנפח 3.5 ליטרים שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית. אבל מכיוון שבבוס הוס עסקינן, אז אפשר גם יותר – ורישומי משרד התחבורה אכן מראים שלאופנוע הבוס הוס היחיד שיובא לישראל השנה יש מנוע בנפח של לא פחות……… משמונה ליטרים, טירוף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים