שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » כוכבי לחיילים: "להפעיל את הנשק כשיש איום"
"חופש פעולה"
כמו"כ נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום בעוטף עזה והרים כוסית לרגל ראש השנה עם הלוחמים המוצבים בגזר. הנשיא אמר לחיילים כי "בראל נפל כגיבור"
הרמטכ"ל כוכבי והנשיא הרצוג | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (ראשון) בעוטף עזה והרים כוסית לרגל ראש השנה עם הלוחמים המוצבים בגזרה. את ביקורו ליווה הרמטכ״ל רב אלוף אביב כוכבי. במהלך הסיור קיבל הנשיא סקירה אודות אתגרי הגזרה ממפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו ולאחר מכן פגש הנשיא את הלוחמים המוצבים במרחב והרים עמם כוסית לרגל ראש השנה.

במהלך הביקור הגיע הנשיא למוצב כיפת ברזל של הגנה אווירית ולאחר מכן המשיך את ביקורו בעוטף עזה בחניכת בית ספר "יגאל אלון" בעיר שדרות ונפגש עם ראשי המועצות של העוטף.

הנשיא פתח את דבריו במפגש עם הלוחמים במוצב ואמר: "אני מאוד שמח להיות כאן, אתם נמצאים פה במקום שהוא חשוב בצורה בלתי רגילה לביטחון מדינת ישראל. אני פה בביקור הראשון שלי כנשיא המדינה בשטח, בצה״ל, ובאתי לומר לכם תודה. אני מבקש להודות לכם, לכלל חיילות וחיילי צה"ל בערב ראש השנה".

״אני מצדיע לכם! מדינת ישראל והעם כולו מאמינים בכם בצורה בלתי רגילה, ולא בכדי. אתם מספקים משמעות להגנת הבית והמולדת. יום יום, שעה שעה". התייחס הנשיא למצב והדגיש כי הוא מגבה באופן מלא את הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד, המפקדים והחיילים.

הנשיא סיפר ללוחמים על ביקור התנחומים שקיים אצל משפחתו של הלוחם בר-אל חדריה שמואלי ז"ל ואמר: ״בר-אל נפל כגיבור. אל לנו שמחלוקות בתוכנו, בתוך החברה הישראלית, סביב אירוע כזה שהוא כואב וטראגי בצורה בלתי רגילה, ישמחו את האויבים שנמצאים מעבר לגדר שלנו".

הנשיא הודה לחיילים על עבודתם המסורה והדגיש: "אני מאחל לכולכם בריאות טובה, תשמרו על עצמכם, אנחנו מתפללים שתשובו בשלום ומודים לכם על המאמץ גם למלא את המשימה וגם לחזור בשלום הביתה. שתהיה זו שנה של שלום וביטחון, עשיה מבורכת ובריאות טובה- גם לכם וגם למשפחותיכם".

נשיא המדינה המשיך את ביקורו בעוטף עזה בחניכת בית ספר "יגאל אלון" בעיר שדרות יחד עם ראש העיר אלון דוידי שם אמר: "בעיר שהאזעקות מלוות אותה כל כך הרבה שנים זוהי המציאות שלתוכה ילדים וילדות נולדים. אני יודע שאתם בתוך האישיות שלכם הפנמתם את המצב הזה אבל אני יכול להגיד לכם שאני מגיע לכאן אחרי שסיירתי עם כוחות צה״ל בגזרה ויש לנו צבא חזק. יש לנו מפקדים וחיילים נפלאים והם יעמדו מול כל משימה ויבצעו אותה על הצד הטוב ביותר ואני לא ממליץ לאף אויב שלנו לנסות אותנו. אני מודה לצה״ל ולכוחות הביטחון והחירום על עבודתם כאן בשדרות ובכלל".

בהמשך ביקורו הגיע הנשיא לקיבוץ כפר עזה שם נפגש עם סגן שר הביטחון ח"כ אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש מועצה אזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש מועצה אזורית שדות נגב תמיר עידאן, מהם שמע הנשיא על הערכת המצב האזרחית במרחב ועל ההיערכות לחגי תשרי.

מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי: "צה"ל הוא רקמה אחת של הרבה אנשים וחוד הלהב שלו זה אתם, החיילים הקרביים, שעומדים כחיץ בין האויב והאיומים לבין מדינת ישראל. אתם מגנים על הבית שלכם. החוויה של חייל קרבי, מפקד קרבי וקצין קרבי זו חוויה לכל החיים, חוויה של רעות אמיתית, חוויה שמשנה אתכם ומלמדת אתכם לעבוד תחת לחץ. זו חוויה שמלמדת אתכם יוזמה ומנהיגות.

"על רקע האירועים האחרונים, במקום בו כולנו נמצאים צריך להיות ברור לגמרי – יש לכם חופש פעולה לבצע את המשימה שלכם, להפעיל את הנשק שלכם בכל פעם שיש איום, בכל פעם שיש סכנה לאזרחי מדינת ישראל, לריבונות או לכם. אני אומר לכם תודה ורוצה לומר לכם שאנחנו סומכים עליכם ועל שיקול הדעת ששמור לכם, וגם בפעמים שבדיעבד יסתבר ששיקול הדעת לא היה מתאים, אנחנו ואני נגבה אתכם, אתם צריכים לזכור זאת ועם הרוח הזאת לבצע את המשימה שלכם. אני גאה בכם ומאחל לכם שנה טובה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. בכל אירוע ירי , בג"ץ יחליט שלא הייתה הצדקה לירי .
    יש לנטרל את בג"צ .ולמנוע ממנו להתערב בשיקולי הרמטכ"ל .

  2. כבוד הרמטכ"ל אלו בדיוק המילים שצרכים לשמוע לוחמי צה"ל…מאוד מקווה שאלו האמירות שישמעו לוחמי צה"ל מכל מפקדייהם…שנה טובה עם ישראל חי,אין לנו צבא אחר ולא מדינה אחרת, הצבא והמדינה חשובה לאזרחי ישראל היהודים…
    שנה טובה שנת שגשוג וביטחון עלו והצליחו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים