שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הרצוג יצהיר אמונים בכנסת בכ"ז בתמוז
השבעה וטקס
הדיון נקבע ליום רביעי לבקשת הנשיא היוצא ריבלין והנשיא הנכנס הרצוג. על מנת לא לערוך את הטקס בתשעת הימים
יצחק הרצוג בכותל המערבי. | צילום: רענן כהן

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ עידית סילמן אישרה את בקשת יו"ר הכנסת וקבעה ישיבת מליאת כנסת מיוחדת להצהרת האמונים של נשיא המדינה. ביום רביעי כ"ז בתמוז התשפ"א – 7.7.21 , בשעה 16:30. הדיון נקבע ליום רביעי לבקשת הנשיא היוצא ריבלין והנשיא הנכנס הרצוג. על מנת לא לערוך את הטקס בתשעת הימים.

לאחר ההשבעה יגיע הנשיא הנכנס יצחק הרצוג אל בית הנשיא, שם יתקבל על ידי הנשיא היוצא ראובן (רובי) ריבלין, בטקס חילופי נשיאים רשמי שיתקיים לראשונה בתולדות מוסד הנשיאות, במהלכו יעביר הנשיא ה-10 ראובן (רובי) ריבלין את נס הנשיא לידי הנשיא ה-11 יצחק הרצוג.

הדיון היה סוער לאחר שחברי הכנסת מרגי, רוטמן, סטרוק, סופר פינדרוס הלינו על החלטת יו"ר הוועדה שלא לאפשר לחברי הכנסת להעלות הצעות לסדר הדיון. יושבת הראש קראה לסדר לח"כים רבים. ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אמר, אין הצעות לסדר אין חקיקה יש פה פוטיניזציה. הנוהג בכנסת מכובד יותר מהתקנון. יו"ר יכול לקבל החלטה, אולם היום אין ערך לכוחה של מילה או להבטחה. ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר, לא הגיוני שאת יושבת בראשות הוועדה בלי שקיבלת מנדט מהעם.

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר, הרמאויות והנוכלות, הפכו לחלק מהשגרה. אני מציע לבטל את כל דיוני המליאה. אם אין לכם את האומץ להופיע במליאה ולהתנגד להצעות שלנו, תבטלו את המליאה. המשכורות של כל חברי האופוזיציה נגנבה על ידכם. להשבית את הצעת החוק זה סתימת פיות.

ח"כ אופיר כץ (הליכוד) שאל, ממה אתם מפחדים? יש לכם רוב! הצגתם אחדות ושינוי, ומסתבר שאין לכם ח"כים שיעבדו. אין לכם בושה? ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) הציעה ליו"ר לא להתנהג בסטייל יש עתיד, זה פייק דמוקרטיה. סטרוק המליצה ליו"ר לא לנהל את הדיון בסגנון דיקטטורי.

ח"כ גלית דיסטל (הליכוד) אמרה, ביקשתם להיכנס למטבח, תתמודדו עם החום. אל תסתמו לנו את הפה. משלמים לנו הרבה כסף ואנחנו מעסיקים יועצים, אבל אתם מונעים מאתנו לעבוד.

ח"כ בועז טופורובסקי (יש-עתיד) שהחליף את היו"ר עידית סילמן, הוציא בזה אחר זה חברי כנסת רבים ובהם חברי הכנסת יעקב אשר, יצחק פינדרוס, שלמה קרעי, קטי שטרית, גלית דיסטל, ואורית סטרוק.

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר, מה שהיה פה, חסר תקדים. גם אני ניהלתי דיונים סוערים אולם אתם יוצרים תקדימים שאנחנו נשתמש בהם נגדכם. אתם לא תהיו פה הרבה זמן. הוצאתי ח"כים מדיונים, אבל לא באופן כזה שיו"ר מעיף ח"כים רבים. ההתנהגות הזו לא מקובלת לא עלינו ולא על הציבור. זהר סנט בחברי הקואליציה ואמר, לא תקבלו קיזוזים עד סוף הקדנציה. נעשה לכם פיליבסטר מהגיהינום. אתם רוצים להתנהג בחוסר כבוד, תקבלו חזרה יחס דומה.

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) אמר, אין דבר כזה שאתם משאירים את האופוזיציה ללא ועדות. אתם תחייבו אותנו לעתור לבג"ץ על נושא החקיקה ועל חלוקת הוועדות. לנו, אין עמותות כמו שיש לכם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים