שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "הרשויות יובילו את קטיעת שרשרות ההדבקה"
בנט החליט
רה"מ בנט בכינוס עם שרת הפנים, שר הבריאות, יו"ר השלטון המקומי וראשי הרשויות: "אתם יודעים טוב יותר מה הציבור שלכם צריך"
נפתלי בנט בנתב"ג | צילום: חיים צח/ לע"מ

הערב (שני) התקיים כינוס בנושא בלימת התפשטות הקורונה המחודשת בישראל הנגרמת מ'ווריאנט דלתא', בהשתתפות ראש הממשלה, שרת הפנים, שר הבריאות, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראשי ערים. זאת על מנת לדון בהעברת הסמכויות לרשויות המקומיות ועל הצעדים הבאים המתוכננים במטרה להביא לקטיעת שרשראות ההדבקה. בשיחה השתתפו בכירי מערכת הבריאות וקופות החולים.

סוכם, כי השלטון המקומי יקח על עצמו את האחריות ליישום הצעדים הבאים: פתיחת חמ"לים ברשויות, לרבות רשויות ירוקות, כמערך גיבוי למקרה של התפרצות. חידוש מערך החקירות האפידמיולוגית. יצירת קשר עם קופות החולים, במטרה לוודא שהן פונות למבוטחים שלהן ומזמינות אותן להתחסן. פתיחת מתחמי חיסונים ברשויות ולהעמיד לרשות קופות החולים את המערך התומך. קיום מפגשי הסברה להורים עם מומחים כדי למסור את מלוא המידע ולמזער התנגדויות. הקמת מערך הסעות מאורגן למתחמי החיסונים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "׳אני רוצה לבנות קומה חדשה בין השלטון המקומי והשלטון המרכזי, העברת עוד ועוד סמכויות מהשלטון המרכזי למקומי כי אתם יודעים יותר טוב מה הציבור שלכם צריך, אתם מחויבים לזה, והציבור נותן בכם אמון. אנחנו רוצים שהשלטון המקומי יסייע להוביל את מערך קטיעת שרשרות ההדבקה ולהעביר אליכם מה שאתם צריכים. אתם הרבה יותר טובים בזה והמטרה היא לעשות את הטוב ביותר כדי לשמור על בריאותם של אזרחי ישראל'"

חה"כ ניצן הורביץ, שר הבריאות: "אנחנו רוצים חיסונים ולא סגרים. הסיפור של על הפרק הוא חיסונים לבני הנוער. אנחנו רוצים לעשות את זה ביחד עם ראשי הרשויות. אתם מכירים את הישובים שלכם יותר טוב מאיתנו בירושלים. אנחנו מבקשים מכם להתגייס ביחד איתנו כדי לנצל את הקשר שלכם עם התושבים."

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "הרשויות המקומיות חייבות לקבל את היכולת להגן על מערכת החינוך בה נמצאים מיליוני ילדים לא מחוסנים החל מגיל 3. ברצוננו שהמדינה תשתף מידע עם הרשויות המקומיות באשר לשבים מחו"ל על מנת שנוכל להגן על מערכת החינוך בכל הארץ. עדכון הרשויות המקומיות על השבים מחו"ל יאפשר לנו לבצע מעקב ואכיפה של הנחיות הבידוד והבדיקות. אני מודה לראש הממשלה על האמון שנותן ברשויות״

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים