שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הר הבית נפתח הבוקר לכניסת יהודים
לאחר הפסקת האש
ההחלטה התקבלה על-ידי גורמי הביטחון – וקיבלה תמיכה מצד ראש העיר ירושלים משה ליאון. ההר נפתח לקבוצות קטנות של 20 איש
כוחות משטרה בהר הבית | צילום: דוברות המשטרה

לראשונה מאז יום ירושלים ותחילת מבצע שומר החומות, ולאחר 20 יום בהם הר הבית היה סגור לכניסת יהודים ופתוח לכניסת מוסלמים בלבד בהוראת המפכ"ל קובי שבתאי, הבוקר ההר נפתח לכניסת יהודים, אך בקבוצות קטנות של 20 איש.

ההחלטה התקבלה על-ידי גורמי הביטחון – וקיבלה תמיכה מצד ראש העיר ירושלים משה ליאון שאמר כי הוא סומך על המשטרה. בכלי תקשורת ערביים דיווחו הבוקר על כוחות גדולים בשערי הכניסה להר הבית והאזור, וכן על מעצר של אחד משומרי הווקף.

תום ניסני, מנכ"ל "בידינו-הקרן למורשת הר הבית" אמר הבוקר: "זהו בוקר חשוב מאוד שמציל מעט מהכבוד הלאומי של עם ישראל. לא ויתרנו על ההר. על הממשלה ליטול סמכויות ניהול הר הבית מהווקף הירדני והפקדתן בידי גוף ריבוני יהודי שינהל את המקום, פתיחת הר הבית לכניסת יהודים בכל שעות היממה ומכל שעריו והפסקת הכניעה לאיומי החמאס בהר הבית, שמובילה רק לעוד טרור ועוד מעגלי דמים. בלי שינוי עמוק – הסיבוב הבא הוא עניין של זמן".

ח"כ איתמר בן גביר מתומכי המאבק לפתיחת ההר ליהודים אמר: "‏טוב שלפחות בנושא זה לא התקפלנו אבל המצב עדין רחוק מלהשביע רצון: יהודים מופלים לרעה, נאסר עליהם להתפלל בפומבי, שעות התפילה מקוצרות, ולא מאפשרים לעלות יותר מקבוצה של 20 – אדוני ראש הממשלה: אל תיתן ידך לאפליה גזענית במקום הכי קדוש לעם ישראל. מי ששולט בהר ישלוט בארץ ישראל כולה!".

כזכור, עימותים פרצו ביום שישי האחרון בין מתפללים בהר הבית לשוטרים, ברקע הסכם הפסקת האש בין ישראל וחמאס. לפי המשטרה מאות מתפללים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. בעקבות זאת, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הורה על כניסה לרחבה. השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, בהם רימוני הלם. 12 בני אדם נעצרו במהלך המהומות. על פי הודעת הסהר האדום כ-20 בני אדם נפצעו בעימותים, רובם טופלו במקום ושניים הועברו לטיפול בבית חולים.

בתוך כך יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הודיע אמש (מוצאי שבת) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי "יהדות התורה מתנגדת ליהודים לעלות להר הבית". לדבריו, "מפני חטאינו נחרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנחנו מתפללים כל העת ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים".

גפני טען כי "אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם. אני מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים", מסר יו"ר יהדות התורה לראש הממשלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים