שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "השטחים הכבושים" וסיוע חשאי לפלסטינים
עידן ביידן
הנשיא החל לקיים את הבטחתו להפוך את החלטות טראמפ, מבלי להוציא הודעה רשמית. במקביל, הממשל החזיר את המונח "השטחים הכבושים" לדוח זכויות האדם
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: BiksuTong, שאטרסטוק

ממשל ביידן מגביר בחשאיות את הסיוע לפלסטינים לאחר שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ קיצץ אותו כמעט לחלוטין – כך דווח בסוכנות הידיעות אי-פי. על פי הדיווח, הממשל העביר לפלסטינים קרוב למאה מיליון דולר, בעוד הוא מכריז על סכום קטן בהרבה.

ביידן הכריז בשבוע שעבר על מתן 15 מיליון דולר לפלסטינים לסיוע במאבק נגד הקורונה, אך אתמול פורסם כי בלי שום הכרזה פומבית, הוא עדכן את הקונגרס על סיוע בגובה של 75 מיליון דולר לפלסטינים. זאת בכדי לחדש את "האמון והרצון הטוב" לאחר שממשל טראמפ ניתק את קשריו עם הרשות הפלסטינית.

מחלקת המדינה האמריקאית סירבה להתייחס להודעה, ובשלב זה לא ברור אם 75 מיליון הדולרים כוללים את הסיוע להתמודדות עם הקורונה, שעומד על 15 מיליון דולר. "באופן כללי, הממשל תומך בחידוש הסיוע לפלסטינים", אמר דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס. "אנו ממשיכים להאמין שהתמיכה האמריקנית בעם הפלסטיני, שכוללת תמיכה כספית – תואמת את הערכים שלנו. זה תואם את האינטרסים שלנו וכמובן שזה תואם את האינטרסים של העם הפלסטיני. זה עולה בקנה אחד עם האינטרסים של השותפה שלנו, ישראל, ויהיה לנו עוד מה לומר על זה בהמשך", הוא מסר בהצהרה לעיתונאים.

בתוך כך, הדוח השנתי של מחלקת המדינה על הפרות זכויות אדם ברחבי העולם התייחס ליהודה ושומרון, רצועת עזה, מזרח ירושלים ורמת הגולן כשטחים "שנכבשו" על ידי ישראל.

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס, נאלץ להבהיר כי הדו"ח שפרסם ממשל ביידן "כולל את המונח 'כיבוש' בהקשר למעמד הנוכחי של הגדה המערבית", כלשונו. "זו עמדה ארוכת שנים של ממשלים קודמים מטעם שתי המפלגות", הוא הוסיף.

בדוח נכתב כי הפרק על ישראל "מכסה את שטחי הגדה המערבית, עזה ומזרח ירושלים שכבשה ישראל במהלך מלחמת יוני 1967". עם זאת, בדוח הובהר כי "השפה בדוח זה לא נועדה כדי לנקוט עמדה בכל נושא שיש לנהל משא ומתן לגביו בין הצדדים לסכסוך, כולל הגבולות הספציפיים של הריבונות הישראלית בירושלים, או הגבולות בין ישראל לכל מדינה פלסטינית עתידית".

בשיחת ועידה לאחר שחרורו של הדוח שאלו כתבי אתר פוליטיקו האם ממשל ביידן מאמין שישראל כבשה את הגדה המערבית. בכירת מחלקת המדינה לענייני זכויות אדם בממשל ביידן, ליסה פטרסון, התחמקה מהשאלה ואמרוהכי המונחים המשמשים בדוח נועדו לעניין גיאוגרפיה, ולא להעביר עמדה בנושאים הכרוכים בשיחות שלום פוטנציאליות בין ישראל לפלסטינים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים