שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "השיחה הראשונה במזה"ת תהיה לנתניהו"
הבית הלבן
הדוברת ג'ן סאקי אמרה כי נשיא ארה"ב הנכנס יתקשר לראש הממשלה בקרוב. סאקי הוסיפה לגבי סעודיה, כי מעתה השיחות ייערכו מול המלך ולא מול יורש העצר
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו | צילום: שגרירות ארה"ב בישראל

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי הודיעה הערב (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה המנהיג הראשון במזרח התיכון שאליו יתקשר הנשיא ג'ו ביידן. סאקי חזרה על ההודעה שמסרה בחמישי, לפיה ביידן ישוחח עם נתניהו בזמן הקרוב.

בנוסף לכך התייחסה סאקי גם למערכת היחסים עם סעודיה, ואמרה שארה"ב תסייע למדינה המזרח תיכונית ביטחונית, לצרכי הגנה עצמית. דוברת הבית הלבן גם ציינה כי ארה"ב מתכוונת לעשות התאמות מחודשות בקשר שלה עם ערב הסעודית, כך שהתקשורת תהיה מעתה מול המלך הסעודי סלמאן ולא עם בנו, הנסיך מוחמד בן סלמאן.

ביידן שוחח עד היום עם מנהיגי המעצמות ובעלות בריתה של ארצות הברית באירופה ובאסיה, וכן עם נשיאי רוסיה וסין, יריבותיה הבולטות של אמריקה. נקודה נוספת שהוזכרה בנוגע ליחסו של ביידן לישראל הייתה כשנמנע מלציין אותה במהלך נאומו בשבוע שעבר שעסק במדיניות החוץ של וושינגטון וביחסיה עם בעלות בריתה.

כשנשאלה דוברת הבית הלבן בשבוע שעבר האם ביידן לא משוחח עם נתניהו בכוונה, השיבה סאקי בשלילה: "הוא מכיר את נתניהו זמן רב. יש לנו מערכת יחסים ארוכה וחשובה עם ישראל, והנשיא מכיר אותו ועבד איתו על מגוון נושאים שיש אליהם מחויבות הדדית", הוסיפה סאקי. "הסיבה שביידן טרם התקשר היא שאנחנו בתפקיד רק שלושה שבועות וחצי. הוא עדיין לא שוחח עם כל המנהיגים".

כשנשאל נתניהו אתמול בראיון ל'חדשות 12' מדוע נשיא ארצות הברית החדש, ג'ו ביידן, לא התקשר אליו – זאת אחרי שעבר כמעט חודש מאז שהושבע לתפקידו, אמר נתניהו: "יש לנו יחסי ידידות קרוב ל-40 שנה. אנחנו מכירים אחד את השני – ויש הרבה דברים שאנחנו מסכימים עליהם. יש גם חילוקי דעות בעניין איראן והפלסטינים".

"יש לי יחסים נהדרים עם הדמוקרטים", הדגיש נתניהו, "אני רואה מאות חברות קונגרס וסנאטורים, אני רואה 50-50 דמוקרטים ורפובליקנים. מי שתומך במדיניות שלנו – אני איתו. אני לא עם מי שמסכן אותנו, למשל עם איראן גרעינית. מקשיבים לי יפה מאוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים