שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » השימוש ברחפנים הוקדם בשל הקורונה
2020
פיילוט שנערך על ידי משרד התחבורה ורשות התעופה האווירית בהובלת 'נתיבי איילון' שאמור היה לצאת לדרך בחודש הבא, הוקדם לימים אלו בעקבות המשבר הקורונה • כל הפרטים
רחפנים בשימוש רפואי | צילום: שאטרסטוק

לפני כחצי שנה הכריזו משרד התחבורה בשיתוף רשות התעופה האווירית יחד עם גופים ממשלתיים נוספים, על פרויקט "ניידות עירונית במימד האווירי", במסגרתו פנתה המדינה באמצעות חברת 'נתיבי איילון' אל גופים המעוניינים בכך והעונים לקריטוריונים, לצורך מה שמוגדר במכרז כ"שינוע מטענים קלים באמצעות כטב"ם".

אל קו הגמר של המכרז הגיעו 7 חברות שענו על דרישות הפיילוט שאמור היה לצאת לדרך בחודש יוני. אלא שבעקבות השיבושים בפעילות המשק הוחלט להקדים את יציאת הניסוי לדרך בחודש.

התכנית הראשונית הייתה להשתמש ברחפנים עבור משלוחי מזון ודברים נוספים, ולא בהכרח עבור ציוד רפואי, אולם בעקבות משבר הקורונה הוחלט להתמקד בשלב זה במשלוח ציוד רפואי.

על פי הדיווח ב'ידיעות', בימים אלו הוחל בניסוי ראשון מסוגו להובלת מטעני תרופות ובדיקות באמצעות רחפנים. החיבור הראשון בתחום, מתבצע כאמור אל מול מוסדות בריאות ציבור ומרכזים רפואיים.

בשלב זה, מדובר על מוצרי נשיאה קלים שיועברו באמצעות הרחפנים למרחק של ק"מ בודדים בדגש על אזורים מדוללי אוכלוסין, כאשר בחודשים הקרובים יורחב השימוש ברחפנים על מנת להעביר בדיקות מבתי חולים ומרכזים רפואיים מרוחקים, וכן לביצוע משלוחים עבור עסקים בתחומים שונים.

הפעלת הרחפן תעשה על ידי אפליקציה שתדרוש ממקבל המוצר להזדהות בפני הרחפן בטרם ישוחרר המשלוח.

לדברי עופר חרובי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בסימפלקס אינטראקטיב שתשתתף בפיילוט, "אנחנו כרגע בשלב לא כלכלי של התכנית. משלוח לטווח של 10 ק"מ יעלה כ-100 שקל. הסוללה למשל מחזיקה רק 200 שעות ועולה 6,000 שקל, אז מתוך עלות המשלוח – 30 שקל הם רק עלות הבלאי שלה" .

עם זאת למשלוחים רפואיים וחנויות ביגוד המשלוח כן כלכלי, שכן לדברי חרובי "חנות יכולה לאבד מכירה של שמלה ב-1,000 שקל אם אין לה באותו רגע את המידה שהלקוחה צריכה. בעלויות מוצר כאלה, תהיה הצדקה לשלוח לחנות במהירות שמלה במידה הנדרשת ברחפן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים