שיתוף
תגובות
חדשות » השמאל נגד שקד: "לבטל את הערבות לפליטים אוקראיניים"
עימותים בתוך הממשלה
הממשלה שתפר בנט שוב מתכתשת בין הצד השמאלי לימני. אחרי שהשרה שקד דרשה להפקיד מכל פליט אוקראיני 10,000 ש"ח בתמורה למקלט בישראל, מיכאלי דורשת לבטל את הפיקדון
נחמן שי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השרים נחמן שי ומירב מיכאלי במתקפה על המדיניות של שרת הפנים שקד: "משפחה מאוקראינה בת 5 נפשות שאינה זכאית לאזרחות ישראלית, תצטרך להפקיד 50,000 ש"ח, תבטלו מיד את החובה להפקיד פיקדון" זעם השר שי. זאת אחרי שהשרה שקד הנחתה מכל פליט אוקראיני ללא זיקה ליהדות, להפקיד 10,000 ש"ח על מנת לקבל אשרה בת חצי שנה בישראל.

השרה מירב מיכאלה הציעה לשכן את הפליטים מאוקראינה במלוניות הקורונה. "תינוקות בוכים ואנשים לא מקבלים אוכל ושתייה. הנציגים מרשות שדות התעופה עושים השתדלות" אמרה מיכאלי.

"אני מבקשת שכל הפליטים הלא-יהודים יוכנסו למלוניות הקורונה לשעבר – ושם ייעשו התשאולים". מיכאלי קראה לשר האוצר ליברמן לפעול למימון הלנת הפליטים מאוקראינה במלוניות, ואמרה כי "המראות הקשים האלה של מי שממתינים עד גמר הבדיקה לא יכולים להיות פניה של מדינת ישראל וחייבים להיפתר מיידית"- כך לדברי שרת התחבורה.

אנשי השמאל בממשלה תקפו את שרת הפנים איילת שקד, שהסכימה לקבל לישראל פליטים אוקראיניים ללא זיקה ליהדות- ובתנאי שיפקידו פיקדון בסכון של 10,000 שקלים.

כזכור- שרת הפנים שקד אמרה כי היא מתכוונת לגבש מדיניות שתאזן את הגעת הפליטים, שכן לדבריה 90% מהאוקראינים שמגיעים לישראל לא זכאים לעלות לפי חוק השבות.

שקד התעקשה שישראל קלטה יותר פליטים מכל מדינה מערבית אחרת שלא גובלת באוקראינה, ואמרה כי "מאז פרוץ המלחמה נכנסו 2,034 אוקראינים. "

"אנחנו במגמת עלייה. בימים הראשונים למלחמה דובר על עשרות אוקראינים שהגיעו לישראל, אך אם נסתכל רק על השלושה ימים האחרונים נראה שביום רביעי נכנסו 351, ביום חמישי נכנסו 521 ובסוף השבוע נכנסו לישראל 605 אוקראינים". שקד דיברה על פליטים שאינם זכאים לאזרחות מתוקף חוק השבות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים