שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » השמש מסייעת הרבה יותר במיגור נגיף הקורונה
חוקרים מצאו
חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה טוענים שהנגיף מושמד הרבה יותר מהר (פי 8) על ידי קרינת השמש מכפי שהמודלים התיאורטיים שיערו
תגיות: ,
שמש | צילום: yanikap, שאטרסטוק

לקראת הקיץ חשוב לדעת כי לאור השמש יש יתרונות רבים ואפילו יכול לסייע עבור נגיף הקורונה, הרבה יותר מכפי שחוקרים העריכו בתחילה. כבר ידוע שהנגיף שאחראי למגיפת הקורונה העולמית, אינו יכול לשרוד על משטחים שנחשפו לאור שמש (הדבר נבדק בתנאי מעבדה, בעזרת חשיפה לאור מלאכותי). אולם צוות של חוקרים טוענים כי ההשפעה של אור השמש ובאופן ספציפי של קרינת UV, על נגיף הקורונה עוצמתית יותר מכפי שהעריכו עד כה.

בחודש יולי האחרון התפרסם מחקר חשוב שהראה שאור שמש מלאכותי "משבית במהירות את נגיף SARS-CoV-2 על משטחים". ההערכות של החוקרים במחקר זה קבעו כי 90 אחוזים מנגיף הקורונה (בתוך דגימת רוק מלאכותית) הושמדו מדי 6.8 דקות כאשר נחשפו לאור מלאכותי שדימה חשיפה לאור שמש ביום קיץ בהיר בגובה פני הים.

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בסנטה ברברה, אוניברסיטת אורגון, אוניברסיטת מנצ'סטר ומהמכון הטכנולוגי של ציריך, טוענים כעת במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Infectious Diseases, שישנו חוסר התאמה בין נתוני המחקרים הללו ובין המציאות. למעשה, הם אומרים שהנגיף מושמד הרבה יותר מהר (פי 8) על ידי קרינת השמש מכפי שהמודלים התיאורטיים שיערו.

בהסבר התופעה הם טוענים כי הם מבחינים כי מעבר לקרינת ה-UVB – שהיא הקרינה החזקה יותר וזו שגם גורמת לצריבת העור בחשיפה לשמש, הם החלו לשקלל גם את קרינת ה-UVA, רכיב האנרגיה הנמוכה יותר בקרינת השמש, וזה שחשיפה אליו גורמת להזדקנות העור.

"התיאוריה מניחה שקרינת השמש מנטרלת את הנגיף בעזרת קרינת ה-UVB שפוגעת ב-RNA (החומר הגנטי) של הנגיף ומזיקה לו. אנשים נוטים לחשוב שקרינת UVA מזיקה פחות, אבל יכול להיות שהיא יוצרת כאן אינטראקציה עם חלק מהמולקולות", הסביר פאולו לוצאטו-פגיז, חוקר בכיר במחלקה להנדסה מכנית באוניברסיטת סנטה ברברה ומי שעמד בראש המחקר הזה.

המאמר שהוא ועמיתיו פרסמו מבוסס כרגע על תיאוריה בלבד, הם עצמם לא ביצעו ניסויים משלהם. אלא רק חיפשו הסברים לפער המשמעותי בין הנתונים מהניסוי של המחקר שפורסם ביולי ובין המודלים הנוספים שפורסמו בנושא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים