שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » השעווה באוזניים משמשת כמדד הלחץ בחייכם
מחקר
חוקרים יצרו מכשיר חדש שיכול למדוד את רמת הקורטיזול של האדם ביעילות • רמת הקורטיזול בשעוות האוזניים עשוי להעיד ולהצביע עד כמה אתם נמצאים בלחץ בחיים שלכם
ניקוי אוזניים. אילוסטרציה | צילום: Onlyshaynestockphoto, שאטרסטוק

מחקר קבע כי ישנו קשר ישיר בין לחץ בחיים לבין כמות השעווה באוזניים. חוקרים בבריטניה יצרו מכשיר חדש שיכול למדוד את רמת הקורטיזול של האדם, ההורמון המקושר למתח – שעשוי להקל על המעקב אחר דיכאון, רמות לחץ ותנאים דומים בעתיד. והוא מסתבר, עובר דרך השעווה באוזניים שלכם.

קורטיזול נמדד ברוק, בדם, אפילו בשיער. אך דגימות רוק ודם תופסות רק רגע אחד, בעוד קורטיזול משתנה באופן משמעותי לאורך כל היום. אפילו החוויה של דקירה במחט לשאיבת דם יכולה להגביר את הלחץ, ובכך לגרום לעליה ברמות הקורטיזול. דגימות שיער יכולות לספק תמונת מצב של קורטיזול לאורך מספר חודשים במקום מספר דקות, אך שיער יכול להיות יקר לניתוח – ויש אנשים שאין להם הרבה ממנו.

החוקרים העדיפו לקחת את שעוות האוזן מאחר והיא נחשבת יציבה ועמידה בפני זיהום חיידקי, ולכן ניתן לשלוח אותה למעבדה בקלות לצורך ניתוח. לשם כך הם פיתחו מעין סטיק עם ספוגית שבפעולה דומה ל'מקל אוזניים' פשוט לוקח דגימה משעוות האוזניים.

כדי לבדוק את אמינות הדגימה בשעוות האוזניים, ערכו החוקרים פיילוט שבמסגרתו הם לקחו דגימות מהדם, השיער ושעוות אוזניים מ-37 משתתפים בשתי נקודות זמן שונות. בכל נקודת איסוף הם דגמו שעוות אוזניים באמצעות מזרק מאוזן אחת, ובשיטה החדשה של ספוגית עצמית מהאחרת.

מתוצאות הפיילוט נמצא, כי הקורטיזול שבשעוות האוזן היה מרוכז יותר מאשר בשיער, מה שעשוי להקל על הניתוח. כמו כן, יעילות המכשיר שפותח היה מהיר ויעיל יותר מניתוח שעוות האוזן מהמזרק, שהיה צריך לייבש לפני השימוש.

שעוות האוזן הראתה עקביות רבה יותר ברמות הקורטיזול בהשוואה לשיטות האחרות, שהיו רגישות יותר לתנודות הנגרמות על ידי משתנים כמו צריכת אלכוהול. המשתתפים הוסיפו שבתחושה האישית ניגוב עצמי הוא נוח יותר משיטת המזרק.

"לאחר מחקר פיילוט מוצלח זה, אם המכשיר שלנו יעמוד בבדיקה נוספת בניסויים גדולים יותר, אנו מקווים לשנות אבחון וטיפול במיליוני אנשים הסובלים מדיכאון או מצבים הקשורים לקורטיזול כמו מחלת אדיסון ותסמונת קושינג, ובמצבים רבים אחרים", אמרו החוקרים בהצהרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים