שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השרים נגד ההתיישבות – האחריות על ההורים
ממשלת בנט-עבאס
במענה לשאלות בנושא העדר חימום לילדים בהתיישבות הצעירה השיבו השרים לפיד וליברמן כי מדובר במאחזים לא חוקיים וכי האחריות חלה על ההורים ולא על הממשלה
ראש האופוזיציה יאיר לפיד וח״כ אביגדור ליברמן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר הצהרתו לתקשורת של שר האוצר אביגדור ליברמן בעניין פתיחת המשק ומשבר הקורונה שפגע בעסקים הוא נשאל בעניין ההתיישבות הצעירה בימי החורף הקרים כאשר הם הינם מחוברים למקור חשמל ואין להם כיצד לחמם את ביתם, ליברמן נשאל כיצד הוא מסוגל לישון בביתו כשיש אלפי ילדים שלא מסוגלים להירדם כי אין חימום.

ליברמן ענה כי "אנחנו תומכים בפעילות התיישבות בהתאם לחוק". לטענתו האשמה היא כלפי ההורים בלבד: "מי שמאפשר לילדים לישון בחושך ובקור עושה מעשה לא נכון והאחריות חלה על ההורים".

זמן קצר לאחר מכן, נשאל שר החוץ יאיר לפיד לאחר הצהרתו לתקשורת מישיבת סיעת יש עתיד גם על עניין ההתיישבות הצעירה וענה "מכיר את הביטוי המכובס. זה לא התיישבות צעירה זה מאחזים לא חוקיים. זו שאלה מעניינת אם צריכים לקחת לשם ילדים אבל זה עניין של הוריהם".

ח"כ יולי אדלשטיין הגיב לדברי לפיד: "יאיר לפיד הוא הקוסם מארץ עוץ. מאחורי תכסיסים ומסכי עשן (היי נפתלי, מה שלומך?) הוא רוקם את אוסלו ג' ואת כניעת ישראל לאג'נדת השמאל המדיני. אם ראש הממשלה החליפי לא מסוגל להגן על ילדי ישראל – מוטב שיפנה את מקומו לטובת מי שכן ידאג לבטחונם. אסור להפקיר את מדינת ישראל בידיו של מפעיל הבובות".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) בתגובה לדברי ליברמן ולפיד: "על פי קו המחשבה של ליברמן ולפיד המשפחות שמוסרות את נפשם על יישוב הארץ, ונקראו על ידי המדינה ליישב את המקום, אשמות בכך שאין להם חשמל לחימום בתיהם. הם גם אשמים בפיגועים שיש כלפיהם. היהודים גם אשמים באנטישמיות כלפיהם ברחבי העולם. הממשלה הרעה הזאת עסוקה בדבר אחד: בהסתה. מסיתים נגד המתיישבים, ונגד החרדים, ונגד נתניהו, ובעצם נגד כל מי שלא חושב כמותם".

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ בעקבות מתקפת שר האוצר ליברמן על הורי ילדי ההתיישבות הצעירה: "שר האוצר ליברמן, איך אתה ישן בלילה?! עם אותו לב שידעת להכשיר את המאחזים הבדואים, תשתמש כלפי אחיך בהתיישבות הצעירה למרות שהם משרתים בצבא ומשלמים מיסים. במקום זאת, ליבך גס בהורים ובילדים".

"בוא ותביט בעיניים של לוחמים במילואים, של נשים עובדות ותגיד להם שממשלת ישראל זורקת אותם לקור כלבים כי אתה מסרב לראות בהם אזרחים שווי זכויות. ידעת לקדם חוק שמעניק חשמל לבדואים שהשתלטו על אדמות המדינה, אבל כאן אתה מגלה אטימות לב. איך אתה ישן בלילה?! אני קורא לראש הממשלה בנט לגנות את דבריו הנלוזים של שר האוצר".

פורום ההתיישבות הצעירה בתגובה לדבריו של ליברמן: "המומים מכך שליברמן מעז להאשים בהזנחה של מעל 2 עשורים את ההורים, החלוצים הציוניים שנשלחו ע״י המדינה. מי ששלח לפני 25 שנה את ההורים כדבריו לגור בעשרות יישובי ההתיישבות הצעירה הינה המדינה והיא האחראית הבלעדית לספק תשתיות ראויות למגורים למעל 25,000 מתושביה המשלמים מיסים ומשרתים בצה״ל ובשירות הלאומי".

"עם זאת אנו שמחים שהשר ליברמן מצטרף ליתר חבריו בממשלה שמסכימים כי צריך לחבר חשמל. אסור לחכות יותר. זה צריך לקרות עכשיו, אנחנו דורשים לראות מעשים ולא דיבורים. מציעים לשר ליברמן להתרכז בלסייע לשר הבטחון ולראש הממשלה להשלים עוד השבוע ולפני סופת השלגים, את אישורי החשמל לישובים".

ובתגובה לדברי לפיד הם אומרים: ״השר לפיד, תקרא לנו איך שבא לך. מאחזים, נעליים או נקניקיות. הכל טוב. מבקשים לברך אותך על ההכרה בכך שלמדינת ישראל יש מחוייבות גם למתיישבים בהתישבות הצעירה. צעד חשוב ומשמעותי. כולם מסכימים שצריך לחבר אותנו לחשמל. אז למה להתעכב ולתת לילדים שלנו להמשיך לקפוא מקור?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים