שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » השר כהן ביקר בסודאן ונפגש עם המנהיגים
לראשונה
זהו הביקור הראשון של שר ישראלי במדינה הערבית. כהן נועד בביקור עם ראש מועצת הריבונות של סודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן, שר ההגנה יאסין איברהים ובכירים נוספים
תגיות: ,
אלי כהן בחרטום עם שר ההגנה הסודאני יאסין איברהים | צילום: דוברות

השר לענייני מודיעין אלי כהן ביקר אתמול (שני) בסודאן ונפגש עם בכירים במדינה וראשי מערכת הביטחון והמודיעין. מדובר בביקור ראשון של שר ישראלי בסודאן. כהן עמד כראש משלחת משותפת של משרד המודיעין והמטה לביטחון לאומי, שיצאה בשליחותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ב'ישראל היום' דווח כי השר כהן ערך את הביקור המדיני בבירת המדינה חרטום, ושם נפגש עם גורמים רשמיים מתחומי ההגנה והמודיעין. במסגרת הביקור, נפגש השר עם נשיא סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, עם שר ההגנה יאסין אברהים ועם בכירים נוספים בממשל הסודאני.

על פי הדיווח של אריאל כהנא, המשלחת שחזרה אמש לישראל טרם סגירת נתב״ג, היו ראשי אגפים במשרד המודיעין ובמל"ל, וכן גורמים ממשרדי ממשלה נוספים שנועדו לפגישות עבודה עם מקביליהם הסודאנים. השיחות עסקו במגוון נושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים ולראשונה נחתם מזכר הבנות בנושאים אלו בין שר ההגנה של סודאן לשר המודיעין.

הצדדים דנו ביציבות הביטחונית האזורית שהיא חיונית לפיתוח כלכלי והצדדים יעמיקו את שיתוף הפעולה המודיעיני. כמו כן עלתה האפשרות לצירופה של ישראל למועצת הים האדום בה חברות בנוסף מצרים וסעודיה.

בתחום הכלכלי חברי המשלחת הישראלית העלו בפגישות שורה של פרויקטים כלכליים משותפים פוטנציאליים, בדגש על תחומי המים, החקלאות, אנרגיה מתחדשת, בריאות ותעופה. שיתוף הפעולה התמקד באפשרות להקמת פרויקטיי תשתיות, לרבות מתקני התפלה ואנרגיה מתחדשת, הדרכות בעיקר בתחומי החקלאות וקידום משלחות עסקיות של חברות ישראליות לפיתוח התחומים שנידונו.

כמו כן סקרו שלטונות סודאן את ההתקדמות בעניין ביטול חוק החרם כנגד ישראל וכן בתיקון החוק הקובע מאסר למהגרים סודנים, לרבות אלו שבישראל, שחוזרים חזרה לסודאן.

שר המודיעין אלי כהן התייחס לביקור ואמר: "אני סמוך ובטוח שהביקור הזה הניח את היסודות לשיתופי פעולה רבים וחשובים, שיסייעו הן לישראל והן לסודאן, וליציבות הביטחונית באזור, ויעמיקו את הקשרים שלנו עם אפריקה ויובילו להסכמים נוספים עם מדינות באזור. המרחק הגיאוגרפי הקצר בין המדינות מגביר את החשיבות הבטחונית של ההסכם ואת הפוטנציאל הכלכלי. היחסים עם סודאן הן הודות להשקעה שהוביל ראש הממשלה במדינות אפריקה בשנים האחרונות והמעורבות האמריקאית שאני מאמין שתמשיך גם תחת ממשל ביידן. אנו מודה לאל-בורהאן על קבלת הפנים בחמה והזמנתי אותו לבקר בירושלים בירת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים