שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » השר בר לב: "לא הייתה בקרה על השמירה"
כנס ראשון מסוגו
את הדברים אמר בכנס לאומי ראשון שהתמקד כל כולו בביטחון במרחב הכפרי, שהתקיים ביום שני השבוע
| צילום: באדיבות המצלם

ביום שני השבוע התקיים כנס לאומי ראשון שהתמקד כל כולו בביטחון במרחב הכפרי. הכנס התקיים בשיתוף משמר הגבול ומרכז השלטון האזורי והשתתפו בו שרים, ח״כים, ראשי מועצות אזוריות, קב״טים ואנשי ביטחון וכל הגופים הרלוונטיים.

גניבות רכוש ותוצרת חקלאית, השחתת שדות ואמצעי ייצור, פריצות לבתים ומרדפים אחרי גנבים הפכו להיות חלק מחיי היום-יום והלילה של התושבים והחקלאים במועצות האזוריות. מטרת הכנס היא למידת עמיתים, שילוב כוחות ושיתוף פעולה של כל הגורמים הרלוונטיים כדי לסייע להשבת הביטחון במרחב הכפרי ובאזורי קו התפר ולהביא לשינוי המציאות הקיימת כיום.

המסר החשוב שיצא מהכנס החשוב זה שיש לשים את נושא הביטחון במרחב הכפרי בסדר עדיפות גבוה יותר על ידי ממשלת ישראל בכל הרמות תקצוב משפט ענישה ואכיפה, לתכלל ולפעול יחד.

שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים מתח ביקורת על מערכת המשפט:  "יש תחושה שהמדינה בוחרת ב"הכלה", לא מכילים רק את טפטופי הרקטות מעזה. שימו לב – מה שמתחיל בגניבת "רק אבוקדו" נגמר במעשי סדום בילדה, באונס ביום הזיכרון, בדקירות ובעיקר בערעור הביטחון האישי.

״הגיע הזמן להקים גוף אחד שירכז את כל משרדי הממשלה יחד להילחם בפשיעה: משפטים, חינוך, רווחה, ביטחון פנים וכו׳. זה לא קרה עד עכשיו למרות שזה הדבר הנכון לעשות ולכן מרכז השלטון האזורי ידאג לכך. זה אינטרס משותף של כולם, יהודים וערבים״.

על הרפורמה בחקלאות ועל החלטת שרי האוצר והחקלאות לפרסם טיוטת צו להורדת מכסים על מגוון רחב של פירות וירקות אמר חג'ג': ״מהלך חד צדדי שיעמיד את ישראל בנחיתות במלחמה או בחרם הבא בשל מחסור במזון טרי".

"ע"פ נתונים שאנו מקבלים מהמשטרה מרבית הפשיעה נעשית עי עבריינים מהמגזר הערבי. ואני רוצה לומר ולהבהיר: לא ניתן לקומץ להכתים מגזר שלם. גם תושבינו הבדואים והערבים סובלים מהתופעה ולפעמים אפילו יותר מאיתנו, ויחד נביא לפתרונות. אנחנו כאן כדי לבחון מה הגורמים ואיך ניתן לטפל. כולנו רוצים לחיות חיים טובים יחד".

גם השר לביטחון פנים עמר בר לב התייחס אף הוא לרפורמה בחקלאות ואמר: ״התאכזבתי עמוקות לגלות את הצו שפירסם שר החקלאות המתיר ייבוא ללא מכס לישראל. במקום להמתין למסקנות הוועדה הזדרז שר החקלאות לפרסם את טיוטת הצווים. אנחנו, שרי העבודה, לא ניתן לזה יד. זה לא יכול להיות. עכשיו בדלת הקידמית משרד החקלאות פועל בצורה חד צדדית ללא הידברות ראויה"."אני כאן כדי לחזור ולומר ההתמודדות עם הפשיעה ברחוב הערבי והשלכותיה היא משימת על שלי אישית ושל המשרד משטרת ישראל ומגב. לא נאפשר את ההפקרות".

"אני כאן כדי לחזור ולומר ההתמודדות עם הפשיעה ברחוב הערבי והשלכותיה היא משימת על שלי אישית ושל המשרד משטרת ישראל ומגב. לא נאפשר את ההפקרות".

על הפרוטקשן אמר השר בר לב: "עד כה לא היתה בקרה ואכיפה על חברות השמירה וזה נוצל לרעה. אני פועל להעביר את האחריות ממשרד המשפטים לביטחון פנים ונקים אגף שלם שיטפל בזה. מי כמוכם מכיר את חברות השמירה ״עלק״ או שאתה משלם או שלא ואם לא שילמת למחרת נעלם טרקטור ומתבן נשרף. נעדכן את החוק ונחוקק חוק חדש וזה ייתן למשטרה ולרשות השופטת עוד כלים לפעול על פיהם".

חה״כ רם בן ברק, יו״ר ועדת החוץ והביטחון ויו״ר השדולה החקלאית בכנסת: הרפורמה שמקדם משרד החקלאות ללא הסכמות עם החקלאים היא שבירה של הכלים וכל כללי המשחק. במקום זה אני קורא לשרי האוצר והחקלאות – חיזרו לשולחן המשא ומתן עם חברי השדולה החקלאית בכנסת ונציגות החקלאים ותראו שתמצאו בנו שותפים אמיתיים להובלת רפורמות מרחיקות לכת בתחום בלי לפגוע בחקלאות ישראלית. יוקר המחייה זה לא רק מחירי הפירות הירקות. חוסר המשילות בנוגע לפשיעה החקלאית והטרור שמופעל נגד החקלאים הוא בלתי נסבל. הזנחה של שנים עולה על פני השטח כיום. נדרשת תוכנית רב שנתית אפקטיבית למלחמה ללא חרם בתופעה – השלמת הפרצות בגדר במעברי התפר, אכיפה וענישה".

סגן שר הביטחון אלון שוסטר: "אנחנו בונים את ההגנה במרחבי התפר אחת ההחלטות הנבונות של רוה"מ הקודם סגירת הגבול עם עזה הוכיחה את עצמה. יחד עם בני גנץ שהיה הרמטכל. אנחנו מתקדים בצפון שמאוים בפשיטות קרקעיות ואוויריות. עובדים שם. גדר חומה תושבים שרותים לייצר ביצים בגבול הצפון צריכים להיות בטוחים. לחיזבאללה יש ביצים והם עושים מה שהם אומרים. בעשור הקרוב ואני מקווה שקודם לכן, נשמיש את גדר המערכת ביהודה ושומרון".

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן: "הפשיעה תלך ותחמיר הפשיעה הולכת ונעשית יותר אלימה. יש כניסה של אלפי שב״חים כל יום. לפחות 20% מהם מעורבים באופן ישיר בפשיעה בכלל בישראל וחלק לא מבוטל מהם מעורב בכפרית ובחקלאית. צריכה להיות ענישה מחמירה. לא רוצים לחכות לאירוע נוסף חלילה. אנחנו לא מתעייפים לרגע. אתגרי הביטחון מניעים אותנו כל הזמן.

"נגדיל את משמר הגבול ב 10 יחידות שונות של לוחמי, מתנדבי ואנשי מילואים של החיל בשנה הזו. נפעיל כוחות נוספים אבל זה לא רק כוחות. שיפרנו את המודיעין אבל בלי פריסה של אמצעים טכנולוגים גם של החקלאי וגם של המועצה האזורית".

 ראש המועצה האזורית נווה מדבר איברהים אלהוואשלה: ״המדינה משקיעה תקציבים בשלילי, בבתי סוהר, אני מציע להשקיע בחיובי, בחינוך, בתעסוקה ובמתן תקווה.

״אני לא נותן לגיטימציה לאלימות. זה טוב להגביר כוחות ותקציבים, אבל צריך לדבר על מה המקור לבעיה. מדובר בקומץ, התקשורת עושה הד ויוצרת אווירה שקשה לנו לעבוד בה. כמו שנאמר כאן קודם, גם ע״י השר לבט״פ, מפקד משמר הגבול ויו״ר מרכז השלטון האזורי: מדובר בקומץ שמכתים חברה שלמה.

"קודם כל צריך לעשות אבחנה בין אלימות לפשיעה. אנחנו אזרחי ישראל והמדינה התעלמה מבעיות חברתיות של כמה מגזרים והיום מנסים לעשות שינוי אורח חיים בזה שמקימים יישובים לא מותאמים לפרנסה ולשייכות של הבדואים. המטרה של כולנו, כולל משרדי ממשלה, היא להביא לביטחון אישי וחברתי, אבל אם מדברים בשפה של כח אנחנו עוסקים בהתלהמות וכעס. מה הפתרון? משילות אמיתית: להשקיע בחינוך ובמקומות עבודה וככה ניצור תקווה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים