שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "השר בר-לב תקע סכין בגב של השוטרים שלו"
בן גביר בראיון ל'בחזית'
יו"ר עוצמה יהודית בראיון מיוחד ל'בחזית' מכנה את הח"כים הערבים "קו קדמי של הטרור" ומספר שהוא "נהנה לשרת את העם גם מהאופוזיציה" • האיש והסערות מדבר
איתמר בן גביר | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

את יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אין צורך להציג. הוא מוכר במשך שנים כעורך דין צמרת בקרב הימין, יש שיגידו הימין הקיצוני. במהלך שנותיו זכה בעשרות תיקים, במקרים מסיומים ייצג נאשמים מהימין הקיצוני, אך לא מעט הוא ניצח בתיקים על אלימות משטרתית נגד חרדים.

אבל לפני כחודשיים זה קרה, אחרי שנים רבות של מאמצים, בן גביר צבט את עצמו כלא מאמין והצהיר אמונים כחבר כנסת. העתירות לבג"ץ, ניסיונות הפסילה, הרדיפה גם בתוככי הימין, הכל כשל והוא "השתחל" לפרלמנט הישראלי. אגב, השבוע הסתיימה באופן סופי האפשרות שלו להופיע בבית משפט כעו"ד, להשלמות בתיקים, אפשרות שניצל עד תום.

כשאני תופס אותו לראיון, בין עוד נאום סוער בכנסת להצבעה לילית, הוא כועס. "עליתי עכשיו לנאום ונחרדתי לשמוע את אוסמה סעדי מדבר על "אסירה" שלא נתנו לה להתקשר הביתה, אוי וואי. פתאום, כשאתה עושה גוגל, אתה מגלה שזה פשוט מדהים, "האסירה" הזאת, "לוחמת המצפון" הוא מכנה אותה, הייתה מעורבת בתכנון רצח של ילדה יהודייה", הוא מספר ל'בחזית'.

הוא מוסיף ותוקף את הרשימה המשותפת: "אלה האנשים, אני לא שותף שלהם, אני לא מאלה שקורצים להם ומסתחבקים איתם, אני לא מסתחבק איתם, זה קו קדמי של הטרור בכנסת, ככה אני רואה אותם. אני מקבל את זה שיש דעות אחרות משלי, אני בידידות עם אנשים שונים בקואליציה, אבל לא עם תומכי הטרור האלה, הם תומכי טרור לכל דבר ועניין".

רגע לפני הסערה, הוא עוד הספיק לספר לנו בנינוחות שדווקא כיף לו: "אני נהנה לשרת את העם גם מהאופוזיציה, אני יודע שיש הרבה שרים לשעבר שקשה להם, אני התרגלתי לזה מהיום הראשון כי אני לא מכיר דבר אחר, אני מקווה שעוד יהיו ימים שנהיה בקואליציה ונהיה שרים ונהיה בתפקידים חשובים, אבל כרגע יש כאן מאבק למען עם ישראל, למען כלל ישראל".

"כשאני מדבר על עם ישראל אני מדבר על כולם, אני מדבר על הילדים החרדים שגונבים להם את האוכל שלהם, על המתיישבים שבנט ממשיך לרמות ולשקר אותם, על תושבי הדרום שהממשלה הזאת היא ממשלה רעה מאוד עבורם, היא ממשלה רעה לכל תושבי מדינת ישראל".

איתמר בן גביר | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

עוד הוא תוקף את הממשלה: "תראה את ההתנהלות של בג"ץ, תראה את מה שקורה כאן עם המעונות, כל היחס של השלטון הזה לנושאים חרדים, זה מקומם אותי, זה מרגיז אותי, אני רואה כמה קל בוועדות לפגוע בחרדים, זה מאוד מפריע לי".

"אני כל הזמן, כשאני יכול, מגונן על האחים שלי החרדים, אני מזכיר כאן לכל חברי הכנסת – תדעו מי זה הציבור החרדים, זה איחוד הצלה, זה זק"א, זה אותם מתנדבים ומתנדבות שאנחנו פוגשים בבתי חולים, זה ציבור שלם שמוסר נפש, חיים בתנאים לא תנאים בשביל המטרה – תלמוד תורה כנגד כולם, זה המהות שלנו, זה המשמעות שלנו כאן במדינה הזאת ואסור לשכוח את זה לרגע".

"בר לב תקע סכין בגב השוטרים שלו"

השבוע נערך בכנסת כנס ביוזמת יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בכדי לדון בטענות לאלימות המשטרתית נגד ערבים במהלך פרעות תשפ"א. לדיונים מוזרים והזויים בכנסת, כולל שקריים ואנטי-ישראלים כבר התרגלנו, אבל לכך שהשר לביטחון פנים, הממונה על המשטרה, יופיע בדיון, לזה לא התכוננו. "הוא תוקע סכין בגב של השוטרים", מגדיר זאת בן גביר במתקפה חריפה על השר עמר בר-לב ממפלגת העבודה.

"זה אותו שר שיומיים אחרי שהוא נבחר אמר שאיתי הוא לא רוצה להיפגש, הוא הולך להיפגש עם תומכי טרור, יש תמונה שלו עם אחת מהפעילות האסלאמיות שארגנה את המהומות בלוד, איתה הוא נפגש, עם איימן עודה הוא נפגש, עם איתמר בן גביר הוא לא רוצה להיפגש. אבל זה ממש לא עניין אישי, השר לביטחון פנים מגיע לכנס הזה, תוקע סכין בגב של השוטרים שלו".

למה זה שונה מהביקורת שלך על המשטרה?

"אין מה להשוואת כאן. הביקורת שלי על המשטרה היא לא ביקורת מהצד שנגד מדינת ישראל. אני אוהב את מדינת ישראל, השוטרים הם אחים שלי, החיילים הם אחים שלי. יש לי ביקורת על זה שבהפגנות של חרדים משתמשים במכת"זית ומשתמשים באלימות, יש לי ביקורת שבהפגנות של נערי גבעות המשטרה חצתה את הגבול, אבל זה ביקורת מתוך אהבה, אהבת ישראל, לא מתוך רצון להשמיד את המדינה, למחוק את השוטרים, למחוק את החיילים, חלילה וחס".

"הליכה עם רע"מ – בגידה"

למרות כבר חודש, אי אפשר שלא לחזור למפנה הדרמטי שאפשר את הקמת ממשלת הכלאיים הזאת, רע"מ. "יש מנסור עבאס בעברית ויש מנסור עבאס בערבית", אומר בן גביר, "מנסור עבאס בעברית מגנה ונגד, אצל מנסור עבאס בערבית אתה שומע את כל האמת שלו, את התפיסה שלו על שלטון חליפות איסלאמי, על זה שבסופו של דבר המאבק הוא של העם הפלסטיני והם בסך הכל בשלב הראשון, אסור לנו להיות תמימים, התמימות שלנו לפעמים פוגעת בנו ועושה בנו שמות".

ולמרות זאת, השותפים שלך, מפלגת נעם, היו מוכנים להקים ממשלה בסיוע רע"מ?!

"מפלגת נעם בסופו של דבר לא הלכו עם רע"מ וטוב שכך".

אבל היו מוכנים לעשות את זה

"אני לא מפלגת נעם, זה כמו שתלך להרב גפני ותשאל אותו למה פרוש כתב בעיתון וזה לא בסדר. תלך לפרוש, לא לגפני. נעם לא הלכו עם רע"מ, הנה עובדה שהם נשארו איתנו, אני לא מסכים עם כל מה שנאמר על ידי נעם בסיפור הזה, אבל אין מה להשוות, זה שמיים וארץ, נעם לא הלכו עם מנסור עבאס, חברי אבי מעוז לא מזדהה עם האויב, ההפך, אני מוחה על הפגיעה בחברי אבי מעוז ובמפלגת נעם שהם חברים יקרים".

מנסור עבאס, נפתלי בנט ויאיר לפיד חותמים על ההסכם הקואליציוני | צילום: רע״מ

אחרי שאמרתי את הדברים האלה, צריך לזכור, אני מייצג את מפלגת עוצמה יהודית, אני לא יכול להיות אחראי לכל מי שעושה או אומר משהו, אני עוצמה יהודית ואנחנו היחידים שביחד עם בצלאל (סמוטריץ', ש.ק.) שמנענו את הממשלה הזאת עם מנסור עבאס, אני לרגע לא מצטער על זה, זה אחד הדברים הכי חשובים שעשיתי כאן בכנסת, הייתי אפילו מכניס את זה לרשימת המעשים שיש להם השפעות והשלכות לדורי דורות, כל דור שעובר רואים את החיזוק של התנועה האסלאמית, ההתנהלות של ממשלת ישראל, אתה מבין כמה נכון היה שלא הלכנו בכיוון הזה".

לא היה עדיף שאתם תקימו ממשלה בסיוע רע"מ, מאשר שיש ממשלתם שמאל איתם?

אתה מזכיר לי את הקצין שבא אלי ערב הגירוש מגוש קטיף, עברתי לגור שם במלון הנטוש, אמר לי: בן גביר, מחר בבוקר בוא איתנו ותתחיל להביא את החברה שלך להרוס את הבתי הכנסת. שאלתי אות: מה? להרוס את בתי כנסת? והוא חזר על זה עוד פעם, אמרתי לו 'נפלת על הראש', אז התירוץ שלו היה שאם אתה לא תעשה את זה אז אחרים יעשו את זה, הוא צדק – אנחנו לא עשינו את זה ואנשי אש"ף באו ושרפו את בתי הכנסת, אתה חושב שבדיעבד אני הייתי צריך לשרוף את בתי הכנסת? זה אותו דבר".

"ללכת עם מנסור עבאס זה בגידה בעם, בחיילים, במדינה, בציבור שלי, בתושבי הדרום, בכל תושבי מדינת ישראל. איזה תוקף מוסרי יש לי בכלל להגיד דבר כזה, עמדנו על העקרונות שלנו, מי שכן הלך בגד בעקרונות שלו והוא היום מכהן כראש מממשלת ישראל".

תתמודד מול סמוטריץ'? "לא מתיימר"

לסיום אנחנו נכנסים קצת לנבכי הפוליטיקה המפלגתית ושואלים על הפריימריז שסמוטריץ' רוצה. "מפלגת עוצמה יהודית חושבת שפריימריז זה דבר טוב, דבר חשוב, אבל אנחנו נסכים לפריימריז אם באמת יהיה פריימריז פתוח שכולם יוכלו להתמודד, גם חרדים, גם חובשי כיפת שמיים, גם דתיים לאומיים. אני רוצה לפתוח את הכל השורות שלנו. אם זה יהיה הכיוון, יש על מה לדבר, אם זה לא הכיוון – אנחנו מפלגה שמייצגים את כלל ישראל, ככה תמיד ראינו את זה".

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' ואבי מעוז | צילום: עוצמה יהודית

"אני מעריך את השותפות עם בצלאל, אני חושב שהשותפות הזאת מוכיחה את עצמה, אני חושב שאם היינו רוצים היום בבחירות היינו מקבלים יחד בין 10 ל-12 מנדטים, אני שומע את הקולות של העם, אהבה מאוד גדולה למה שאנחנו עושים, יש כימיה וחיבור טוב, אנחנו נמשיך את החיבור הזה כי הוא טוב לכולם".

יש סיכוי שיום אחד תתמודד מול סמוטריץ'?

"אני לא מסתכל על עצמי כמי שמתיימר להיות ראש הציונות הדתית. מה שמעניין אותי זה לייצג את כלל ישראל, אני מייצג את הציבור החרדי לא פחות ממה שאני מייצג את הציבור הציוני דתי, אני מייצג את הציבור שקוראים לו חילוני, אני לא אוהב את הכינוי חילוני כי זה מלשון חול אז אני קורא להם חובשי כיפת שמיים. זה נכון שאני דתי לאומי בהגדרה, הילדים שלי הולכים לישיבות ולאולפנות, אבל במהות אני איש של כלל ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים