שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » השר גנץ נפגש עם אבו מאזן הלילה ברמאללה
פגישה חריגה
בלשכת ראש הממשלה מיהרו להעביר מסר על ידי גורם בלשכה: "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה, אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה"
בני גנץ ואבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק - ערוץ כנסת

שר הביטחון בני גנץ נפגש הלילה (ב') ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. השניים דנו בעניינים ביטחוניים, מדיניים, אזרחיים וכלכליים בשטחי יהודה, שומרון ועזה וסיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

בנוסף, השניים דנו בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית באיו"ש ובעזה. כאשר גנץ כינה את הנושאים שנדונו בפגישה "נושאים מעצבי מציאות" ואמר לאבו מאזן כי ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית.

האינטרס הביטחוני המיידי הוא לחזק את הרשות הפלסטינית מבחינה כלכלית כדי שלא תיפול למצבי קיצון, יחד עם זאת ממשלת ישראל הדגישה כי כספי הרשות שמועברים למחבלים, יקוזזו.

בפגישה השתתפו גם מתאם הפעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, השר הפלסטיני לעניינים אזרחיים, חוסיין א-שייח, וכן ראש המודיעין הכללי הפלסטיני, מאג'ד פארג'. בסיום הפגישה המקצועית המורחבת, נועדו גנץ ואבו מאזן בארבע עיניים.

מדובר בפגישה תחת 'אור הזרקורים' הראשונה שמקיים שר ישראלי בכיר עם אבו מאזן זה 11 שנים. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אומנם נפגש עם אבו מאזן בשנת 2015 והשניים אף לחצו ידיים, אך הייתה זו פגישה צדדית שהתקיימה בשולי ועידת האקלים שנערכה בפריז בירת צרפת.

לאחר הפרסום אודות הפגישה, מיהרו גורמים לרמוז כי הפגישה בוצעה שלא בהסכמתו של ראש הממשלה בנט, ושלא בידיעתו.

בלשכת ראש הממשלה מיהרו להעביר מסר על ידי גורם בלשכה: "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אנחנו כאילו אמורים להאמין לממשלה שאין ולא יהיה שום תהליך מדיני פלסטיני??🤔🤔🤔
    הרי אותה הממשלה גם הבטיחה על אי ישיבה עם לפיד בכל דרך שהיא…
    ודל"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים