שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » השר מתן כהנא נפגש עם רב העיר באר שבע
חרם רבני?
רבה של באר שבע, הרב יהודה דרעי שוחח עם השר כהנא על איכות שירותי הדת של העיר ועל העשייה בעיר של מנגוני שירותי הדת בבאר שבע
הרב יהודה דרעי בפגישה עם השר כהנא | צילום: באדיבות המצלם

חרם על כהנא? לא בדיוק. במסגרת סיור שקיים היום (ג') השר לשירותי דת מתן כהנא בעיר באר שבע נפגש השר עם רבה של העיר באר שבע, חבר מועצת הרבנות הראשית ואב"ד באר שבע הרב יהודה דרעי ועם ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ.

ראש עיריית באר שבע הציג בפני השר כהנא את האתגרים מולם ניצבת העיר באר שבע בימים אלו ואת ההתפתחות האדירה שחווה העיר בשנים האחרונות.

רבה של באר שבע, הרב יהודה דרעי שוחח עם השר כהנא על איכות שירותי הדת של העיר ועל העשייה בעיר של מנגוני שירותי הדת בבאר שבע.

השר שיבח את עשיית המועצה הדתית והרבנות בעיר: "אנחנו במשרד אחראים על תקציבים ופרוצדורות, אך מי שפוגש את הקהל ביום יום זה אתם במועצה הדתית וכשאתם עושים את זה טוב זה קידוש השם עצום".

כזכור, הרב יהודה דרעי היה בין התוקפים את השר כהנא בגין רפורמת הכשרות ואף השתתף במכתב שלא לשתף פעולה עמו.

תוכן המכתב דאז: חברי המועצה מצהירים “הרבנות הראשית לישראל דוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרס הכשרות והיהדות בישראל, ה׳תכנית׳ שאושרה בממשלה לשינויים במערך הכשרות משמעותה היא ביטול הכשרות במדינת ישראל, פתיחת בזאר של גופים בעלי אינטרסים עסקיים שיעניקו כשרות ומתן אפשרות לכל אדם להעניק כשרות כשהתוצאה היא אחת, הרס וחורבן הכשרות”, נאמר בהחלטה.

עוד נאמר בהחלטה, כי  “זהו חלק ממגמה כללית של פגיעה בשירותי הדת, בכשרות, בנישואין ובגיור שמטרתה הסופית היא ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל.

“מועצת הרבנות הראשית הוקמה על מנת להורות הלכה לעם ולכן לא תשתף פעולה עם ההחלטה להפיכתה למועצה המקבלת תכתיבים על מנת ליישם מדיניות פוליטית הנוגדת את ההלכה, העקרונות ההלכתיים אינם נתונים למשא ומתן, תורת ישראל איננה יכולה להיות מוחלפת”.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים