שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » השר לפיד צפוי לבקר בקרוב באמירויות
ביקור ראשון
שר החוץ צפוי לבקר בקרוב באיחוד האמירויות. זה יהיה ביקורו הראשון של לפיד בחו"ל כשר חוץ ולפיד יהיה השר הישראלי הראשון שמבקר באמירויות מאז הסכמי אברהם
יאיר לפיד | צילום: Kobi Gideon / GPO

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד צפוי לבקר בקרוב באיחוד האמירויות הערביות – כך דווח ב'וואלה' מפי גורמים בכירים בירושלים. לפיד יהיה השר הישראלי הראשון שמבקר באיחוד האמירויות מאז החתימה על הסכם השלום בין הצדדים.

הביקור באיחוד האמירויות צפוי להיות נסיעתו הראשונה של לפיד לחו"ל כשר חוץ. על פי הדיווח של ברק רביד, גורמים ישראלים בכירים אמרו כי בביקורו הוא ייפגש עם שר החוץ עבדאללה בן-זאיד.,השניים כבר שוחחו בטלפון מאז נכנס לפיד לתפקידו ביום ראשון שעבר. בלשכת שר החוץ סירבו להתייחס לדברים.

עדיין לא ברור אם לפיד ייפגש עם יורש העצר של אבו דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות הנסיך מוחמד בן-זאיד. אם הדבר יקרה, זו תהיה הפגישה הגלויה הראשונה בין אישיות ישראלית לבין שליט איחוד האמירויות.

לפיד אמר בנאום כניסתו לתפקיד כי "חלק מהעבודה שלנו הוא כמובן חיזוק הנוכחות שלנו באיזור. אנחנו צריכים להמשיך את המגמה שהחלה עם הסכמי אברהם. לשאוף לחזק את השלום עם מדינות המפרץ, עם מצרים וירדן. אנחנו נשאף לחתום על הסכמים עם מדינות נוספות גם באיזור, גם מחוץ לאיזור. זה תהליך, זה לא קורה ביום, אבל משרד החוץ ירכז את התהליך הזה".

"בהקשר זה, אני רוצה להוסיף בעקבות הפרסומים האחרונים: ירדן היא שותף איסטרטגי חשוב. המלך עבדאללה הוא מנהיג איזורי חשוב ושותף איסטרטגי, אנחנו נעבוד איתו ונחזק את הקשרים בין שתי המדינות. הזירה הפלשתינית תגדיר, במידה רבה, גם את הזירות האחרות".

"אולי לא צפויה בעתיד הקרוב פריצה להסכם קבע, אבל יש לנו הרבה מה לעשות כדי לשפר את תנאי החיים של הפלשתינים ואת הדיאלוג האזרחי איתם. בהקשר זה, אני רוצה לומר משפט על העימות האחרון בעזה. העולם לא תמיד מבין את התנאים שבהם ישראל מתמודדת. אנחנו ננסה לשנות את זה".

שר החוץ היוצא גבי אשכנזי אמר כי "אחרי עשרות שנים של פעילות חסויה של אנשי המשרד במדינות המפרץ, זכיתם להכרה, וחתמנו על הסכמי השלום עם אבו דאבי, בחריין, מרוקו וסודאן".

"תחת מדיניות ברורה, פעלתם למימוש מהיר ומלא של הסכמי השלום. הובלתם לחתימת עשרות הסכמים, וגרמתם לכך שפחות מחודש לאחר החתימה, הגיעו משלחות מהאמירויות ומבחריין בהנהגת שרי החוץ שלהם. שרים אשר רגלם לא דרכה על אדמתנו מעולם, ועמדו על רקע דגל ישראל בגאווה".

"אזרחים אמירתים ובחריינים, לא הפסיקו לשאול ולהתעניין בחיינו ובתרבותנו, מייחלים כבר לבוא ולבקר. בתוך פחות מתשעה חודשים, פתחנו ארבע נציגויות חדשות. למעלה מ-180 אלף תיירים ישראלים ביקרו כבר באבו דאבי ודובאי. נחתמו עסקאות סחר הדדיות במיליארדי שקלים. נרקמו עשרות רבות של שיתופי פעולה אזרחים רבים בתחומי המחקר ופיתוח, רפואה, ספורט, חברות כלכליות ועוד".

"בימים אלו משרד החוץ נערך ומוביל את האקספו שצפוי להתקיים בדובאי, בו מקימה ישראל ביתן מרשים במיקום מרכזי אשר יציג את פניה היפים ונכסיה העיקריים של מדינתנו: חדשנות, סייבר, טכנולוגיה של אנרגיה ירוקה – והזרוע עוד נטויה. הסכמים אלו אינם רק הסכמי שלום בין ממשלות. הסכמי אברהם מביאים עימם "שלום אחר", כפי שאני נוהג לקרוא לו. שלום חם. שלום בין תרבויות ובין אדם לאדם. שלום שמעורר תקווה גדולה לבאות. כולי תקווה כי מעגל מדינות השלום יורחב במהרה, ואליו יצטרפו מדינות נוספות. מדינות המבקשות שלום אמיתי ומאמינות בו, למען עתיד טוב יותר. לנו, לילדינו ולנכדינו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים