שיתוף
תגובות
משפט » השר סער מקדם את היועמ"שית הבאה
עו״ד גלי בהרב-מיארה
שר המשפטים יביא לממשלה את 3 המועמדים שעליה המליצה ועדת האיתור להחליף את מנדלבליט – וימליץ על גלי בהרב-מיארה • רז נזרי, המועמד השני של סער, נותר במפתיע מחוץ
גדעון סער | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר המשפטים גדעון סער אמר היום (ב') כי יביא לאישור הממשלה את מינויה של עו״ד גלי בהרב-מיארה ליועצת המשפטית לממשלה. "למיטב הכרתי ושיפוטי היא ניחנה בתכונות האישיותיות הנדרשות לתפקיד: יושר ויושרה, שיקול דעת ושכל ישר ועמוד שדרה ערכי ומקצועי", אמר סער. "זאת, בנוסף לכישורים משפטיים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר. היא ציונית, אכפתית וממלכתית".

לדבריו של סער, "ראוי למנות בפעם הראשונה בתולדות המדינה אישה לתפקיד זה. אך אציע למנות את עו״ד בהרב-מיארה לא מטעם זה, אלא משום שהיא המועמדת הטובה ביותר, הבשלה ביותר, הראויה ביותר ועם הרקע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר.

"עו״ד גלי בהרב-מיארה ניהלה את פרקליטות המחוז הגדולה ביותר. היא מומחית למשפט מנהלי ואזרחי והקימה את המחלקה המנהלית בפרקליטות המחוז. היא ניהלה תיקי ענק. הופיעה אינספור פעמים בכל ערכאות השיפוט. היא חקרה עדים והעריכה ראיות, טענה טיעונים וסיכמה סיכומים יותר מכל מועמד אחר שהופיע בפני הועדה. היא עשתה זאת בייצגה את המדינה ואת האינטרס הציבורי. היא שפשפה את סוליות נעליה לא בישיבות, אלא בשטח המשפטי האמיתי בייצוג משרדי הממשלה השונים. במהלך עבודתה. טיפלה במגוון של נושאים, לרבות בנושאים שנוגעים שנוגעים לביטחון המדינה. ניסיונה המקצועי והניהולי יהיה לעזר רב במאמצים לשפר את תפקוד ויעילות המערכת כולה".

סער טען כי כל מי שתקפו את עו"ד בהרב-מיארה בשבועות החולפים וביתר שאת ביממה האחרונה אינם מכירים אותה כלל, את יכולותיה ואת כישוריה. "מצער שיש מי שמנסים לשלול מראש את מי שעומד לשאת, בשירות המדינה, באחריות כה כבדה. וזה נעשה רק מטעם אחד: שאני, בהתאם לסמכותי, הצעתי את מועמדותה", אמר.

"תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא תפקיד קשה מאוד ומאתגר. הוא יקר לי מאוד ויקר לכל מי שחשוב לו שישראל תוסיף להיות מדינה מתוקנת. אני מקווה שהממשלה כולה תתמוך בהמלצתי המבוססת על הכרתי בדבר טובת מערכת המשפט ומדינת ישראל", סיכם סער.

כזכור, מלבד עו"ד בהרב-מיארה, אתמול המליצה הוועדה לאיתור תפקיד היועמ"ש בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט בדימוס אשר גרוניס על עו"ד איתי אופיר, יועמ"ש מערכת הביטחון, וד"ר רועי שיינדרוף, המשנה ליועמ"ש לתחום המשפט הבין לאומי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים