שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » התוכנית של מיכאלי לקדם תח"צ בשבת
ממשלה אנטי-יהודית
בתכניות של שרת התחבורה: העברת סמכויות לרשויות מקומיות לקביעת המדיניות. ליצמן: "צעדי ההרס לצביונה היהודי של המדינה ופגיעה במסורת ישראל יצאו לדרך"
אוטובוס, למצולם אין קשר לנאמר בכתבה | צילום: Jose HERNANDEZ Camera 51, שאטרסטוק

ממשלה אנטי-יהודית: בתכניות של שרת התחבורה מרב מיכאלי, שפורסמה ב'חדשות 12', נכלל לגבי תחבורה ציבורית בשבת – העברת סמכויות לרשויות מקומיות לקביעת המדיניות.

על פי הדיווח, שרת התחבורה הטרייה מתכננת להעביר סמכויות לרשויות המקומיות בסוגיית הפעלת התחבורה הציבורית בשבת רח"ל, ובכך לאפשר לרשויות שירצו בכך לקבוע בעצמן את המדיניות בתוך הערים. זאת, בדומה לתוכניות שהוצאו לפועל בתל אביב.

השאיפה היא בעתיד להעביר סמכויות או לייצר מנגנון שמאפשר סמכויות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, בכפוף לאישור הממשלה. עם זאת צוין כ"נראה שגם מרב מיכאלי עצמה מבינה שמהלך כזה עתיד להיתקל בקשיים של ממש בממשלה ששואפת לשמור על הסטטוס קוו".

ח״כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) מסר בתגובה "צעדי ההרס לצביונה היהודי של המדינה ופגיעה במסורת ישראל יצאו לדרך, בהכרזה מבישה של שרת התחבורה להנהגת תחבורה ציבורית בשבת וחג. מר בנט שסיפר לנו על וטו של ׳ימינה׳ לנושאי דת מאפשר את הפגיעה בסטטוס קוו, תוך חילול יום המנוחה הלאומי. בושה וחרפה".

חה"כ אוריאל בוסו (שס) מסר: "חלק מההסכמים ומהמחטפים שנחתמו מתחת לשולחן בכדי להגשים לבנט את חלומו, זו הפגיעה בסטטוס קוו וחילולי השבת, לא מפתיע שמירב מיכאלי יוצאת בבשורה לתומכיה ממדינת תל אביב, המפתיע הוא איפה קולם של רבני הציונות הדתית, נוכח חילולי השבת הצפויים להתרחש עם הקמת הממשלה, שהערב נחשף החלק השני בהונאה הגדולה של ממשלת השמאל. שקד הצהירה שהם ישלטו ויהיה להם וטו בנושאי הדת, אם ככה נראה הוטו שלהם על תחבורה ציבורית בשבת מדאיג יהיה לראות את הוטו שלהם בנושאים בטחוניים מול השמאל".

ח״כ ינון אזולאי (ש"ס): "הכרזה זו אינה אלא כדי למחוק את הסטטוס קוו הקיים מזה עשרות שנים ולחלל את יום המנוחה היהודי, לפגוע בקדושת השבת שהינה זכר לברית עולם. מיעוט אלים וצעקני מנסה לכפות את דעתו על רוב העם אשר רוצה לשמור שבת ורוצה לשמור על הזהות היהודית כאן במדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה נפתלי בנט: אל תיתן ידך לדבר. המשך במורשת קודמך אשר לא אפשרו לכבות את נר השבת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים