שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » התיעוד הדרמטי מתפיסת המחבלים הלילה • צפו
גלריה ווידאו
נוסף על המעצרים, הכוחות תפסו גם אמצעי לחימה שככל הנראה שימשו את המחבלים שרצחו את דימנטמן: 2 רובי M-16 ורובה נוסף מסוג קרלו. כמו כן, הרכב שבו יצאו המחבלים
המחבלים נתפסו | צילום: דובר צה"ל

שירות הביטחון הכללי, צה"ל והימ"מ עצרו הלילה (א') ארבעה חשודים בביצוע פיגוע הירי שבו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל סמוך למאחז חומש שבצפון השומרון, וכן שניים נוספים שחשודים בסיוע לחולייה. כוחות רבים סרקו את הכפרים הפלסטיניים הסמוכים לזירת הפיגוע והובילו לבסוף ללכידתם של המחבלים. ראש מרחב השומרון בשב"כ הודיע למשפחת דימנטמן על המעצרים.

בהודעה שפירסם שירות הביטחון הכללי נכתב כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של צה"ל, השב"כ והימ"מ התקיים הלילה מבצע בכפר סילת אל-חארית'יה במהלכו נעצרו ארבעה חשודים. עוד נכתב כי במסגרת חקירת השטח של העצורים הוסגרו אמצעי אמל"ח שנחשד כי שימשו לביצוע הפיגוע. מדיווחים פלסטיניים עולה כי הפעילים שנעצרו הם פעילי ג'יהאד איסלאמי ואחד מהם הוא אסיר לשעבר ופעיל ג'יהאד. העצורים נתפסו ללא התנגדות או ירי לעבר הכוחות.

נוסף על המעצרים, הכוחות תפסו גם אמצעי לחימה שככל הנראה שימשו את המחבלים שרצחו את דימנטמן: 2 רובי M-16 ורובה נוסף מסוג קרלו. כמו כן, הרכב שבו יצאו המחבלים לפיגוע נתפס גם כן.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שנכח בחפ"ק המבצע ועקב מקרוב אחרי המצוד, אמר הבוקר אחרי תפיסת המחבלים כי הוא מברך את כוחות הביטחון על "סגירת מעגל מהירה". הוא הוסיף: "יידע כל מחבל כי מדינת ישראל תבוא עימו חשבון. אי אפשר להסתתר לאורך זמן. כל מחבל צריך לדעת שהוא על זמן שאול. אני מבקש למסור למשפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד – הכאב עצום, אבל הטרור לא ינצח ולא יזיז אותנו ממקומנו". מלבד בנט, בחפ"ק נכחו ראש השב"כ וסגנו, אלוף פיקוד מרכז, מפקד אוגדת איו"ש, מפקד הימ"מ, מפקדים בשב"כ וגורמים נוספים.

בשבי שומרון נפתח חדר פיקוד קדמי המשותף לשב"כ ולצה"ל, ממנו התנהל המרדף, כמו גם מחפ"ק המבצעים המיוחדים של השב"כ, שאליו הגיעו בכירים בארגון, בצבא ובימ"מ.

הכוחות הצליחו אט אט לסגור על תא השטח שבו האמינו בפיקוד המרכז כי מסתתרים מבצעי הפיגוע. בכניסות לכפרים ובכבישים הוקמו מחסומים – אין יוצא ואין בא. יחידת מרעול היא היחידה הצבאית שצעדה בעקבות מבצעי הפיגוע, סרקה את השטח, וחיפשה את הממצאים והפרטים יחד עם השב"כ בניסיון לעלות על נתיב הבריחה שלהם. הנוכחות הגדולה בשטח נועדה לגרום לחולייה ולמי שסייע להם בבריחה לעשות טעות ולהיחשף.

1 צה"ל
צילום: דובר צה"ל
2 תיעוד דרמטי מתפיסת המחבלים הלילה
צילום: דובר צה"ל
3 המחבלים נתפסו
צילום: דובר צה"ל
4 חייל צה"ל במהלך פעילות
צילום: דובר צה"ל
5 לוחמי ימ"מ. תמונת אילוסטרציה
צילום: דובר צה"ל
6 תיעוד דרמטי מתפיסת המחבלים הלילה
צילום: דובר צה"ל
7 תיעוד דרמטי מתפיסת המחבלים הלילה
צילום: דובר צה"ל
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים