שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » התקדמות בסוגיית הפטור מוויזה לארה"ב
פגישת בנט - בלינקן
גורם בסביבת רה"מ הסביר כי הסוגייה זקוקה לקידום מצד בכיר אמריקאי, לאחר שקידומה נעצר בשיחות קודמות. "זו מחווה של ממשלת ארה"ב לישראלים"
בנט בארה''ב | צילום: אבי אוחיון / לע״מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש הלילה (ה') עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. כשהיום יפגש בנט עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. במהלך הפגישה דנו בנט ובלינקן בקידום פטור מוויזה לארה"ב לישראלים. לדברי דובר משרד החוץ האמריקאי, נד פרייס, השניים "הסכימו על החשיבות של קידום הכללת ישראלים בתכנית הפטור מוויזה על מנת להועיל גם לאזרחים האמריקאים וגם לאזרחים הישראלים".

ראש הממשלה הודה למזכיר ההגנה על שיתוף הפעולה הקרוב בין ישראל וארצות הברית במישור הביטחוני, והדגיש, כי הוא רואה חשיבות עמוקה בהמשך חיזוק הקשרים. עוד הוסיף כי לצד הברית האסטרטגית בין ארה"ב וישראל, ישראל תמשיך לעמוד על זכותה לשמירה על עליונותה הביטחונית במזרח התיכון, ותעשה כל שתידרש בהקשר זה.

גורם בסביבת רה"מ הסביר כי סוגיית הויזות זקוקה לקידום מצד בכיר אמריקאי, לאחר שקידומה נעצר בשיחות קודמות. "זו מחווה של ממשלת ארה"ב לישראלים", אמר הגורם. "ראש הממשלה העלה את הנושא כי זה חשוב לו, זו בעיה שצריך לפתור".

שגריר ישראל בוושינגטון ובאו"ם, גלעד ארדן, אמר כי הוא "שמח על ההתקדמות המשמעותית בדרך להשגת פטור מוויזה לישראלים היוצאים לארה"ב – מהלך שהובלתי בחודשים האחרונים כשגריר, מכיוון שאין סיבה שישראלים יבזבזו זמן בכסף כדי לנסות להיכנס לארה"ב". 

בפגישה השתתפו ראש המל"ל, ד"ר איל חולתא, המזכיר הצבאי לרה"מ, אלוף אבי גיל, שגריר ארה"ב לוושינגטון ולאו"ם, גלעד ארדן, מזכיר הממשלה, שלום שלמה, ראש הסגל של רה"מ, טל גן צבי, והיועצת המדינית שמרית מאיר.

בפתח הפגישה אמר בנט לעיתונאים כי "נדבר על שורת נושאים, בראשם איך אנחנו דוחקים את ניסיונותיה של איראן להשתלט על האזור ואת המירוץ שלה לנשק גרעיני".

"נדבר על היציבות האזורית, ועל שינויי האקלים, שזה נושא שמעסיק את כולנו", הוסיף. "אנחנו עובדים קשה למצוא דברים משותפים שאנחנו כן מסכימים עליהם, ונשענים עליהם. נראה שזה עובד. אני מביא מישראל רוח חדשה, של אנשים שלפעמים חושבים אחרת ומחזיקים בדעות שונות, אבל עובדים ביחד בשיתוף פעולה וברצון טוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים