שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » "חלל סגור לצרכי בילוי כן, ובית כנסת לא?"
אפליית בתי הכנסת
ח"כ אזולאי בפנייה לאדלשטיין: "מדוע בזמן שמתירים התקהלות של 10 אנשים בחלל סגור לשם הנאה או לכל דבר אחר שאינו תפילה, אוסרים התקהלות של 10 אנשים בבית כנסת?"
ח"כ ינון אזולאי | צילום: דוברות הכנסת

בעקבות הקלת ההתקהלויות בחלל סגור שלא לצורך תפילה, ומנגד שינוי בתקנה האוסרת התקהלות בחלל סגור לצורך תפילה, כפי שעולה מההחלטות המעודכנות בקבינט, פנה ח"כ ינון אזולאי מש"ס לשר הבריאות יולי אדלשטיין בדרישה לפעול לתיקון האפליה כלפי מתפללי בתי הכנסת.

במכתב ששיגר לשר הבריאות מציין אזולאי את סעיף 10 לתקנות בו נכתב, כי "על אף האמור בתקנה 4(א), לא יתפלל אדם במבנה עם אדם אחר, למעט אנשים הגרים באותו מקום". כמו כן, באתר משרד הבריאות תחת הכותרת "הנחיות לשגרה בזמן קורונה" נכתב כי "התקהלויות שלא למטרת תפילה ניתן לקיים עד 10 אנשים בחלל סגור, ועד 20 בשטח פתוח ואילו תפילות יתקיימו רק בשטח פתוח".

ח"כ אזולאי תוהה בפני שר הבריאות, "לכאורה, אם מותרת התקהלות בחלל סגור ואם אפשר לפתוח את מקומות העבודה בחללים סגורים לפי הכללים, מדוע בתי כנסת אי אפשר?", ח"כ אזולאי מוסיף: "אין לי ולכלל הציבור, אלא להסיק מכך שישנה אפליה ברורה בדבר ועיוות ברור של התקנות, כאמור".

"יואיל נא כבוד שר הבריאות להסביר את ההיגיון בדבר, מדוע בזמן שמתירים התקהלות של 10 אנשים בחלל סגור לשם הנאה, לשם עבודה או לכל דבר אחר שאינו לצורך תפילה אוסרים התקהלות של 10 אנשים בבית כנסת בחלל סגור לצורך תפילה".

"לאור האמור לעיל, ולאור העוול זועק לשמיים, אני קורא לכבוד השר להתיר במיידי תפילות של 10 אנשים בבית כנסת בחלל סגור ויפה שעה אחת קודם", חותם הח"כ את פנייתו לשר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים