שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » התקן החדש יחסוך לעסקים 30,000 ש"ח
רשות הכבאות
יוכנו תקנות תוך 4 שנים ויאומצו תקני ה-NFPA האמריקאי. בינתיים יוקפא המצב עבור עסקים שכבר יש להם רישיון
רב טפסר חיים תמם ראש אגף בטיחות אש וחקירות | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הוועדה לביטחון פנים אישרה לקריאה שניה ושלישית את פרק הכבאות בהצע"ח התוכנית הכלכלית – יוכנו תקנות תוך 4 שנים ויאומצו תקני ה-NFPA האמריקאי. בינתיים יוקפא המצב עבור עסקים שכבר יש להם רישיון. בכך יסולק החסם השני בחשיבותו שמנע מעסקים לקבל רישיון.

רשות הכבאות הינה אחד הרגולטורים המשמעותיים, שהסכמתם נדרשת לשם קבלת רישיון עסק. בכל שנה זקוקים 140,000 עסקים לרישיון חדש או לחידוש רישיון. עלויות הרגולציה הזו לעסקים כבדה. דרישות בטיחות האש מסתכמות ב-13 מיליארד ש"ח בשנה, 85 אלף ש"ח לעסק מתחיל או מחדש רישיון.

אמנם, רוב העסקים שפועלים ללא רישיון, מה שמעכב את רישיונם הוא בעיות בתחום התכנון והבניה, אבל דרישות הכבאות הן הסיבה השנייה בחשיבותה – 9600 עסקים פועלים ללא רישיון בגלל שלא עמדו בדרישות אלה.

רשות הכבאות הציגה בפני הוועדה לביטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן ארי את כוונתה לאמץ את התקן האמריקאי NFPA, שיחסוך לעסקים כמו בתי מלון 30,000 ש"ח בממוצע בשנה. השינוי ייעשה כך: יוכנו תקנות תוך 4 שנים ויאומצו תקני ה- NFPA האמריקאי. בינתיים יוקפא המצב עבור עסקים שכבר יש להם רישיון.

הרפורמה המוצעת, שכלולה בחוק ההסדרים, תצמצמם מאד את פרטי הרישוי המחייבים אישור כבאות: כיום יש רק 8 סוגי עסקים הפטורים לגמרי מאישור כבאות. מספר סוגי העסקים הפטורים יגדל ל-25. כיום מספר סוגי העסקים שיכולים לקבל רישיון מהכבאות על סמך תצהיר מזורז הוא 106. מספר זה יגדל ל-144. מספר סוגי העסקים שחייבים היום לקבל אישור כבאות רגיל, הוא 72, והוא יצומצם ל-9 בלבד.

כיום נדרשת הכבאות להנפיק רישיונות ל-600,000 עסקים בסך הכל. בכל שנה נדרשים אישורים ובקרות ל-66,000 עסקים. כן נדרשים 14,000 אישורי כבאות להיתרי בניה.

עוד כוללת הצעת החוק: מי שניתן לו צו לנקיטת אמצעים לבטיחות באש יוכל להגיש לבית המשפט לעניינים מינהליים עתירה לביטולו. הנחיות שעלותן המשקית עולה על 30 מיליון ש"ח יהיו טעונות הליך בחינה ואישור (לעומת 200 מיליון ש"ח כיום).

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים