שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » התקנות שהגבילו את הכניסה לי-ם לא יאושרו
"הקנסות לפח"
פינדרוס: "הייתי מציע לאזרחים לתבוע את שרי הממשלה על התקנות האלה. אנשי 'הליכוד', נסחפתם אחרי שהתחננתם לחתימת גפני. אנחנו לא נהיה למרמס"
שר הרווחה יעקב מרגי | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, סירבה היום לאשר את הוראת השעה לתיקון לתקנות הגבלות על פעילות בתחום התחבורה, העוסקות בהגבלות שהטילה הממשלה על פעילות התחבורה בשושן פורים. לפי התקנות נאסר על ארגון הסעות לירושלים או ממנה, למעט חריגים בודדים העוסקים בהסעות למקומות עבודה, חינוך ורווחה, וכן הופסקה התחבורה הציבורית מירושלים ואליה.

לאחר חילופי דברים מול נציג המשטרה, על רקע האכיפה שבוצעה אתמול, אמר היו"ר מרגי: "עד שלא יהיו תשובות חד משמעיות לא נאשר את התקנות וכל הקנסות שנתתם אתמול – תזרקו אותם לפח. אני מצר על כך שהמשטרה לא מדווחת את האמת – שפעלה שלא בסמכות לעשות אפליה ברורה בין רכב לרכב ולהגביל תנועה של ציבור מסוים וחבל. אני לא זוכר מחזה כזה שהמשטרה באה לוועדה בכנסת ומיתממת".

את הישיבה פתח היו"ר מרגי בדברים קשים על הנעשה אתמול בירושלים: "קטונתי מלחנך, אבל יש תחושה קשה שאיש את רעו חיים בלעו. אף אחד לא מתחשב בשני ואף אחד לא אכפת לו, כאילו אין מגיפה שנה שלמה והמשטרה עושה ככל העולה על רוחה. מי נתן לה רשות לפרוס מחסומים ולהעדיף מכונית אחת על פני אחרת? לאן החברה הזו רוצה להגיע? כל אלה ששנה ויותר מסיתים נגד החלטות ריבוניות של ממשלה וכנסת הצליחו. כל הפרשנים באולפנים – הצלחתם לפרק את החברה הישראלית. בשעות חירום ידענו להתלכד. תסתכלו על עצמכם כל אמצעי התקשורת – הצלחתם לפרק את החברה הישראלית. לאף אחד לא אכפת לא ממתים, לא מכלכלה לא מכלום. מי הסמיך את המשטרה ועל סמך מה פרסה מחסומים על מכוניות פרטיות?".

לדברים התייחס ח"כ יצחק פינדרוס, שאמר: "צר לי לומר לך אבל מי שיוצר אנרכיה במדינה זו הממשלה. גילו את שושן פורים במקרה ביום שישי אחר הצהריים. אפילו המשטרה גילתה שיש נפצים בפורים ביום חמישי. המשטרה כנראה צריכה יועץ שילמד אותה מתי יש נפצים בישראל, ואם הם רוצים אני יכול לעדכן אותם מתי זה יהיה בשנה הבאה. כנראה שהיועץ המשפטי לממשלה היה עסוק בתיק 4,000 והממשלה הייתה עסוקה אין לי מושג באיזה שטות, ושרי הממשלה הרימו ידם בהחלטה פוגעת ובסוף זה מחלחל והופך לאנרכיה. לא רק שאסור לנו לאשר את התקנות, הייתי מציע לאזרחים להגיש תביעה נגד שרי הממשלה על התקנות האלה. רוצה לומר לאנשי הליכוד – נסחפתם אחרי שהתחננתם לחתימה של גפני. אנחנו לא נהייה למרמס".

נציג כוח לעובדים, תום פרומוביץ, טען גם הוא כי יש כאוס, והוסיף כי לא ברור מי ישלם לנהגים שלא עבדו אתמול, ושאל האם זה יהיה משרד התחבורה או המעסיקים.

ח"כ יבגני סובה ביקש להתייחס לסגר בנתב"ג ואמר כי שמע מסמנכ"ל משרד התחבורה, העומד בראש ועדת החריגים, כי רוב הפונים אליה הם חברי כנסת רוסים. "כשאומרים לי רוסי אני אומר שלא היה לי קשר לרוסיה, אין לי קשר ואני מקווה שגם לא יהיה לי. אבל הסיפורים הם קורעי לב", אמר. היו"ר מרגי הסביר כי לא מדובר בדיון בנושא הזה, אך עוד יהיו דיונים בוועדה באשר לכך. ח"כ ענת כנפו התייחסה גם היא למקרה ההתאבדות של ישראלי בן 42 שנמנע ממנו לחזור לארץ לקבל טיפול נפשי, והיו"ר מרגי שב ואמר כי כל השאלות ישאלו כשהוועדה תדון בנושא התעופה.

היועץ המשפטי של מחוז ירושלים במשטרה, ג'ורג' קווארקיאן, טען כי האכיפה אתמול הייתה שוויונית ולמשטרה אין העדפה לאף מכונית או אזרח והיא עושה את המוטל עליה. היו"ר מרגי אמר כי הסמכות הייתה לטפל רק באוטובוסים, והוסיף כי קווארקיאן מתחמק ומתעלם מכך שהמשטרה חסמה מכוניות פרטיות. "טויוטה זה לא אוטובוס ולא מדובר במקרה פרטני. אתה מבזה את המשטרה ומשקר במצח נחושה. אתה לא יכול לומר שאכפתם את התקנות", אמר היו"ר מרגי. ח"כ פינדרוס הוסיף: "מה אתה מספר סיפורים, למה הבן שלי בשביל להביא לי משלוח מנות היה צריך לנסוע דרך היערות?".

היו"ר מרגי ביקש לדעת כמה דוחות ניתנו אתמול, אולם מהמשטרה נמסר שהנתון הזה לא בידה. קצין המשטרה רמי לבקוביץ שב ואמר כי המשטרה עסקה אתמול באכיפה רק נגד רכבי הסעות ותחבורה ציבורית, וכי הולכי הרגל שנראו אתמול בכביש ירדו מאותם רכבי הסעות. כאמור, לנוכח הדברים הודיע היו"ר מרגי כי עד שלא יהיו תשובות חד משמעיות התקנות לא יאושרו, ואמר: "כל הקנסות שנתתם אתמול תזרקו אותם לפח".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. משטרה של שקרנים
    הבן שלי שלי שמתגורר בירושלים, הגיע ברכב פרטי, הרכב נעצר וכל היושבים בו היו צריכים להוכיח שהם תושבי ירושלים על מנת להמשיך בנסיעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים