שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » התרחיש מתממש: מעל 10,000 מאומתים אמש
בדרך להדבקה המונית?
ההערכות זהירות מדברות על 30 אלף מאומתים ליום בימי שיא, ראש הממשלה נפתלי בנט חזה 50 אלף, ויש הערכות גבוהות יותר- שטוענות שמיליון ישראלים יידבקו בשבוע
קורונה | צילום: CameraCraft, שאטרסטוק

מספרי התחלואה ממשיכים לעלות בקצב גבוה, כשהבוקר עדכן משרד הבריאות כי לפחות 10,644 ישראלים נדבקו אמש (ב׳) בנגיף הקורונה. אחוז הבדיקות החיוביות עלה בכמעט אחוז ועומד על 5.6%. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ל-1.91.

לצד זאת נרשם שיא בכמות בדיקות ה-PCR שבוצעו: כ-207 אלף. הקיבולת היומית המוערכת במעבדות הפענוח עומדת על כ-175 אלף בדיקות, כך שחלק מהנבדקים קיבלו תשובה רק בחלוף 24 שעות.

117 אזרחים מאושפזים באורח קשה נכון להבוקר כתוצאה מקורונה, 35 מהם מונשמים. רובם המוחלט שאינם מחוסנים, וביניהם ילד בן 11 המאושפז במצב בינוני בהדסה עין כרם.

לפי הערכות מומחים שונים, עקב המשק הפתוח והגבלות ההתקהלות שאינן מיושמות, ישראל בדרך למודל של ׳הדבקה המונית׳. לדבריהם, שיעור ההדבקה הגבוה של הוריאנט (בין 50%-75% יותר מהדלתא), העמידות שלו מפני החיסונים והמשק הפתוח יובילו את ישראל תוך זמן קצר למספר מאומתים וחולים פעילים שטרם הכירה.

ההערכות זהירות מדברות על 30 אלף מאומתים ליום בימי שיא, ראש הממשלה נפתלי בנט חזה 50 אלף, ויש הערכות גבוהות יותר- שטוענות שמיליון ישראלים יידבקו בשבוע, ושרוב המדינה תידבק בזן החדש.

אמש התייחס לכך פרויקטור הקורונה פרופ׳ סלמאן זרקא, שטען כי בישראל אין מדיניות של הדבקה המונית. עוד אמר, כי המטרה בישראל היא דווקא לצמצם את התחלואה, וכי כמעט בלתי אפשר לצמצם את ההדבקות, לאור ההתפשטות המהירה של האומיקרון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים