שיתוף
תגובות
לאישה » התשובה שלא תקבלו באף טיפול זוגי
רגע לנפש
חברה שלי התעקשה להבין האם אני מאמינה בטיפול זוגי. התשובה שלי הכריחה אותנו להיפגש לשיחה ארוכה כי יש דברים שבאמת קשה להסביר במילה אחת
תגיות:
טיפול זוגי | צילום: LightField Studios, שאטרסטוק

אז מה את אומרת? מאמינה בטיפול זוגי, או לא מאמינה בטיפול זוגי? כך שאלה אותי השבוע חברה. כמובן שלא רציתי לנקוט בעמדה נחרצת, משום שאני חושבת שכל בן אדם צריך להחליט ולבחור מה נכון לו ומה מתאים לו, אך מכיוון שהתעקשה לשמוע מה דעתי, אמרתי לה שאני מאמינה בדרך אחרת. היא כמובן הסתקרנה ואני עניתי: אני מאמינה בטיפול אישי של כל אחד ואחת. כאשר שני בני זוג חווים טיפול אישי, הם יכולים לבוא בנויים יותר לטיפול זוגי.

הרי מה קורה בטיפול זוגי? שאלתי אותה. באים שני אנשים למטפל/ת, "מתלוננים" על בן הזוג שלהם, מסבירים מה הוא או היא עושים לא בסדר ומדוע קשה להם איתם. המטפלים מצדם מנסים כמובן להביא את הזוג לידי מצב בו אחד מתגמש, השני רואה את הצורך, כמובן שהדברים הם חשובים, טובים ונכונים. אך שוב, אם לא יהיו בתוך סיטואציה של טיפול אישי, אני חושבת שהם פשוט לא יחזיקו מעמד יותר מדי. ברגע שמנסים לשנות את השני, או להפיל עליו את הכאבים שלנו, שום דבר לא יצמח לאורך זמן.

החברה התקשתה לקבל את פני הדברים. מה הכוונה? אם אני הולכת איתו לטיפול זוגי, זה מכיוון שיש דברים שקשורים אליו. אם הוא לא יתנהג כך, יהיה לי יותר טוב. לכאורה, בעין של בשר ודם מן המניין, היא צודקת. אך כאן, כתלמידה של 'חשיבה הכרתית', עלו לי כל הדברים שאני תמיד לומדת וקבענו לדבר שוב, כי להבין כזה דבר, באמת צריכים זמן ופנאי רגשי.

למעשה, מה שלומדים בעבודה לצמיחה אישית, הוא לקחת אחריות מבלי לצפות מהשני. לא להגיד שאם בעלי יתנהג אחרת, גם אני אהיה אחרת. וכאן נכנס גם עניין אמוני. הרי זוגיות נועדה לזמן תיקון. בעלי מתנהג באופן הזה, מכיוון שלי יש תיקון עם הדבר הזה. אם הוא אמר משהו וזה העיר בי טריגרים, אני לא צריכה לכעוס עליו, או לשאול למה הוא אמר את מה שאמר. מה אני כן צריכה? ללכת לבדוק מדוע זה העיר בי טריגרים. לולא היה לי מה לתקן שם, לא הייתי נסערת. הרציונאל של השיטה אומר, שאם לא היה לך מה לתקן באותו מקום, הדבר הזה לא היה קורה. בעלך לא היה פוגע בך, לא היה מעליב אותך, לא היה מחסיר ממך וכו'. כמובן לא רק בעל, אלא כל אדם בחיים שלנו. לכן כל כך חשוב לקחת אחריות אישית על עצמנו ועל מעשינו. כשאנחנו משתפרים, כשאנחנו מנקים אגו, כשאנחנו פועלים להביא אור לעצמנו ולסביבה, אוטומטית הסביבה שלנו משתנה לכיוון שלנו. בטבע דומה מושך דומה וכך גם אנחנו. נכון, אולי לא תמיד מגיע לו שתהיי טובה, אבל לך מגיע שתהיי טובה מבלי להיות תלויה במה שהוא עשה.

העבודה בהתחלה לא קלה, אך ככל שמכניסים את הדבר לתודעה ומבינים שהתוצאה כל כך משתלמת, יש סיבה להתחיל לעבוד. מאחלת לנו שנצליח!

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים