שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » XC40 – החשמלית הראשונה של וולוו בישראל
וולוו מתחשמלת
ה-XC40 מצוידת במנוע אשר מפיק 408 כוחות סוס – ובסוללה המאפשרת טווח נסיעה תאורטי של 414 קילומטרים, כאשר לפי וולוו ניתן לטעון ב-80% מן הסוללה בעמדת טעינה מהירה
תגיות: ,
Recharge volvo XC40 | צילום: יצרן
Recharge volvo XC40 | צילום: יצרן

חברת מאיר, יבואנית וולוו, משיקה דגמים חשמליים מלאים לראשונה בישראל, מדובר הלא בדגמי הפנאי שלה, ה-XC60 וה-XC40. האחרון שקיבל בשנה שעברה מערכת הנעה חשמלית הוא המצטרף האחרון לשוק הפרימיום – קרוסאוברים החשמליים, כאשר מולו בתחרות ישירה נמצא מרצדס EQA ובהמשך יצטרף אל השניים אודי Q4 e-tron.

לפי נתוני וולוו, ה-XC40 מצוידת במנוע אשר מפיק 408 כוחות סוס – ובסוללה המאפשרת טווח נסיעה תאורטי של 414 קילומטרים, כאשר לפי וולוו ניתן לטעון ב-80% מן הסוללה בעמדת טעינה מהירה תוך כחצי שעה.

רשימת האבזור הבטיחותי של ה –XC40 כוללת סייען בלימה אקטיבי (כלומר הרכב נעצר אוטומטית לפני מכשול), בקרת שיוט אקטיבית, זיהוי תמרורים, זיהוי בעלי חיים, סייען אקטיבי לשמירה על נתיב הנסיעה וגם סייען בלימה בנסיעה לאחור – כלומר מערכת אשר בולמת את הרכב אם מצדדיו מגיח הולך רגל או רכב-כאשר הוא יוצא מחניה, כמו כן, הרכב יעצור בצד אם יזהה חוסר עירנות מצד הנוהג ברכב.

ה- XC40 מגיע ברמת גימור אחת ומאובזרת מאוד בשם R דיזיין, בה הרכב מצויד במערכת שמע יוקרתית מבית 'הרמן קרדון', חימום להגה ולמושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית, פתיחה חשמלית לתא המטען, חלון גג פנורמי, תאורת לד, מצלמות 360 ועוד.

וולוו כבר הצהירה כי היא נמצאת בעיצומו של מהלך ל"חישמול" היצע רכביה של היצרנית – ואף התחייבה שמשנת 2030 היא תייצר רק רכבים חשמליים. עם זאת, יש להדגיש כי אחד המתחרים הבולטים ביותר של ה- XC40 עשוי להיות דווקא מתחרה מבית: LYNK&CO הסינית צפויה להתחיל במהלך השנה הבאה שיווק בישראל באמצעות חברת מאיר.

LYNK&CO היא חברת בת של ג'ילי- אשר מחזיקה בעצמה בוולוו ומכוניותיה ייובאו לישראל על ידי חברת מאיר. במקרה של LYNK&CO מדובר ביצרן שמכוניותיו חולקות מכלולים עם ה- XC40. מחירה של ה- XC40 החשמלית הוא 300 אלף שקל.

כמו כן, היבט נוסף בו גאים מאוד בוולוו הוא היותו של ה-XC40 החשמלי הראשון לעשות שימוש בשיתוף הפעולה שלה עם גוגל לפיתוח מערכת מולטימדיה בה מוטמעים פיצ'רים כמו סיוע קולי של גוגל, מפות וניווט וחנות האפליקציות של גוגל. התמיכה בעברית קיימת בהקלדה וחלקית בתוכן ובמפות ניתן יהיה לצפות בעמדות טעינה כולל חישוב מסלול נהיגה בהתאם לטווח הצפוי והפנייה לעמדות מתאימות.

1 Recharge volvo XC40
צילום: יצרן
2 ריפודי עור
צילום: יצרן
3 תא נהג מרווח
צילום: יצרן
4 מושבי עור
צילום: יצרן
5 אבזור עשיר
צילום: יצרן
6 יוקרתי
צילום: יצרן
7 Recharge volvo XC40
צילום: יצרן
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים