שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ו' החוקה בליכוד אישרה אפשרות לשריונים
מסר לבנט וסער?
אישור הוועדה מאפשר לראש הממשלה להציע רשימה לבחירות לכנסת ה-25 • ישראל כ"ץ התנגד לדרישת נתניהו לאשר לבדו מיזוג רשימות: "לא ינשלו אותי מסמכותי"
בנימין נתניהו | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ועדת החוקה של הליכוד אישרה אמש (ראשון) את הצעת ראש הממשלה להסמיך אותו להציע שריונים והסכמי ריצה משותפת לח"כים ולמפלגות שיישארו נאמנות לבלוק הימין. במהלך הישיבה, נתניהו אמר כי ההצעה היא "אילוץ כדי למנוע ממשלת שמאל. ייתכן שלא נצטרך את ההסדר והוא יבוטל. זו רשת בטחון אם נלך לבחירות".

ההצעה נועדה לסלול את הדרך הפוליטית-המשפטית עבור נתניהו להציע שריונים בליכוד לימינה, תקווה חדשה, או ח"כים בודדים בהן, כחלק מהמאמץ לסכל את הניסיונות להקמת ממשלת בנט-לפיד. היא לא קובעת איזה שריונים יוצעו ולמי, אבל מאפשרת לנתניהו מרחב פעולה פוליטי רחב להצעות יצירתיות לפני פיזור הכנסת לבחירות.

מטעמו של חיים כץ נמסר כי "על מנת לאפשר הקמת ממשלת ימין בכנסת ה- 24, ועדת החוקה בראשות יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ, אישרה את בקשתו של רה"מ בנימין נתניהו והסמיכה אותו, להביא הצעה עקרונית להגשת רשימת מועמדים משותפת, בבחירות לכנסת ה-25, הרשימה ככל שתגובש, תוגש לאישור מזכירות הליכוד".

"ההחלטה דורשת את אישורי חברי מרכז הליכוד, שיוזמנו להצבעה בעניין ביום רביעי הקרוב", נמסר. אם תהיה הסכמה רחבה בין חברי מרכז הליכוד, תבוצע בליכוד הצבעה גלויה, אך באם לא תהיה הסכמה רחבה בקרב אנשי מרכז הליכוד, תבוצע הצבעה סמויה, שתעשה ככל הנראה ביום חמישי. כך שההחלטה הסופית על כך תתקבל לקראת סוף השבוע.

כיר המפלגה השר ישראל כ"ץ זעם על ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען: "הוא מנשל אותי מסמכותי, לא אאפשר שאיש אחד יקבע חיבורים". על פי דיווח 'כאן חדשות', כ"ץ דרש להביא את ההחלטה על חיבורים עתידיים עם מפלגות גם לפורום "המזכירות" של הליכוד. ראש הממשלה תקף את התנהלות כ"ץ, אך בעצת מקורביו הסכים לדרישה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים