שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ועדת החינוך אישרה את תקנות הקורונה
נכנסו לתוקף
ח"כ שירלי פינטו ביקשה שבתקנות הבאות שיוגשו לוועדה, עם פתיחת שנת הלימודים, יחוייבו צוותי ההוראה שמלמדים בכיתות עם תלמידים לקויי שמיעה לעטות מסיכות שקופות
חיטוי כיתת לימודים | צילום: Ververidis Vasilis, שאטרסטוק

ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה את תקנות הקורונה – הגבלת פעילות של מוסדות המקיימים פעילות חינוך והוראות נוספות. התקנות שנועדו לחול בשנת הלימודים הקרובה ונכנסו לתוקפן כבר ביום חמישי האחרון, קובעות מספר הוראות כגון: עטיית מסיכה החל מכיתה א'; דרישה ממפעיל חיצוני (מדריך תל"ן) במוסד חינוך להציג למנהל המוסד תו ירוק, או תוצאה שלילית בבדיקה שבוצעה 72 שעות לכל היותר לפני כניסתו למוסד.

לגבי טיולים עם לינה: בחינוך הבלתי פורמלי –חובה להציג תו ירוק או תוצאות בדיקת קורונה שלילית. ההנחיה חלה על העובדים, המדריכים ועל התלמידים. בטיול הכולל לינה המיועד לתלמידים מטעם בית ספר לא נקבעה חובה להציג בדיקה או תו ירוק, אלא נקבעו מספר הנחיות כגון קיום הטיול באותן הקבוצות הקבועות שבהן לומדים התלמידים בשגרה ושמירה על מרחקים בין קבוצה לקבוצה.

עוד אישרה הוועדה את המתווה של הפעלת הפנימיות בשני מסלולים: מסלול פתוח ומסלול סגור. מסלול פתוח בקבוצה של עד 36 תלמידים ללא הגבלה על כניסה ויציאה מלחוץ לשטח הפנימיה ומסלול סגור בקבוצות של עד 50 תלמידים שיחולו עליהם הוראות נוספות על מנת לשמור על בריאותם. "אחרי שבועיים שהם תלמידים שוהים בפנימייה ללא יציאה הם יכולים לאחד לקבוצה גדולה ויש הגבלות על כניסה ויציאה. הכוונה היא שלא תגיע לקבוצה הגדולה תחלואה מבחוץ. ההבלות חלות גם על צוות ההוראה", הסבירה עו"ד אסתי ורהפטיג ממשרד הבריאות.

ח"כ שירלי פינטו ביקשה ממשרד הבריאות שבתקנות הבאות שיוגשו לוועדה, עם פתיחת שנת הלימודים, יחוייבו צוותי ההוראה שמלמדים בכיתות עם תלמידים לקויי שמיעה לעטות מסיכות שקופות.

ועדת החינוך דרשה ממשרד הבריאות להחריג בתקנות הקורונה שיוגשו לוועדת החוקה, ילדים ופעוטות מבדיקות תכופות לצורך כניסה למוסדות תרבות ולבריכות שחיה. לדברי יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל, הדרישה מהורים להציג בדיקת קורונה שלילית עבור פעוטות וילדים צעירים לפני כל כניסה לפעילות קיץ או למוסד תרבות כגון תיאטרון, היא מוגזמת. "אתם גוזרים גזר דין מוות על עסקי התרבות והפנאי. הורים יוותרו על הבדיקה והעסקים יתמוטטו כלכלית דווקא בתקופה בה הם מנסים להתאושש מהשנה הקשה שעברו", אמרה היו"ר השכל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים