שיתוף
תגובות
כלכלה » ועדת הכספים אישרה העברות תקציביות של 3.55 מיליארד
כספי שלמונים?
במסגרת ההעברות, נכלל קיצוץ רוחבי בסכום של כ-1.595 מיליארד ₪ בעודפי משרדי הממשלה השונים משנת 2020, והעברתם למימון הגדלת קצבאות הנכות לשנת 2021
ח"כ אלכס קושניר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר אישרה היום (ג') העברות תקציביות בסך כולל של 3.558 מיליארד ₪. כ-3 מיליארד ₪ בהעברות בין תקציבי המשרדים בשנת התקציב 2021, וכ-600 מיליון ₪ בהעברת עודפים בין שנת התקציב 2020 לשנת 2021.

חלק מההעברות התקציביות בשנת התקציב 2021 לדוגמא: הפחתה רוחבית בסכום של כ-1.595 מיליארד ₪ מעודפי משרדי הממשלה השונים בשנת 2020, והעברתם למימון הגדלת קצבאות הנכות לשנת 2021, ולצרכים נוספים. להלן עיקרי התקצוב: תקצוב המוסד לביטוח לאומי בסך של כ-1.1 מיליארד ₪ בהתאם להחלטת הממשלה מחודש מרץ, בעבור הגדלת קצבאות הנכות באופן זהה למענקים שניתנו בשנת 2020 והוארכו עד לשנת 2021. במסגרת זו ניתנה תוספת למקבלי קצבת נכות מלאה וחלקית, למקבי קצבת שר"מ, למקבלי קצת ילד נכה ועוד. תקצוב הרשויות המקומיות בסך של 297 מיליון ₪ עבור מענק האיזון ומענק הבירה לעיר ירושלים. תקצוב של 129.5 מיליון ₪ למשרד הביטחון, לצורך מימון פרויקטים ביטחוניים וכן לרפורמה בתחום הטיפול בנכי צה"ל ומערכת הביטחון. תקצוב משרד השיכון בסך של 45 מיליון ₪, עבור הפעלת המכרז לאבטחת מזרח ירושלים בשנים 2021 -2022. לצד אלה, הוקצבו גם סך של 100 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב עבור מכרז חדש לאבטחת מזרח ירושלים לשנת 2022. תקצוב משרד הבריאות בסך של 30 מיליון ₪, עבור הגדלת סל הבריאות.

עימות של ממש נרשם במהלך הישיבה בין חברי הכנסת אודות פרטי ההעברות השונות ומטרתם, ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר בישיבה כי "הקיצוץ הזה נועד כדי לממן שלמונים פוליטיים על מנת שהממשלה הזו תשרוד, קבלו את הרביזיה שלנו עד שנדע מאיפה הכסף הזה נלקח מהפיות של מי, כדי לשלם אותם. קיצוץ של חצי מיליארד במשרד החינוך, 135 מיליון במשרד הרווחה". 

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "שאישרנו את תקציב המדינה, ראינו עלייה של 20 מיליארד ש"ח בתקציבי המשרדים החברתיים, עלייה במשרד הרווחה, עלייה במשרד החינוך, ועוד משרדים שונים, הממשלה העלתה קצבאות של קשישים, קצבאות ניצולי שואה, היא טיפלה סוף סוף בקצבאות נפש אחת, הגדילה את הטיפול בביטחון התזונתי, ועשתה הרבה מאוד דברים שלא נעשו הרבה שנים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים