שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » זה הזמן לרכוש מניות שנסחרות בחסר
לאומי שוקי הון
המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים • הבוקר המליץ מנהל דסק האנליזה בלאומי שוקי הון לרכוש מניות, מאחר ו"חלק גדול מהפגיעה הכלכלית הצפויה כבר מתומחר במחירי המניות"
אייל דבי | צילום: כפיר סיון

למרות שהממשלה טרם אישרה את החלת הסגר הכללי, שתכלול גם סגירת בתי כנסת, איסור על קיום הפגנות וצמצום שוק העבודה באופן משמעותי, מבחינתם של הסוחרים בשוק ההון ההחלטה כבר נפלה.

המסחר באחוזת בית ננעל היום בירידות שערים, כאשר מדד ת"א 35 מאבד 1.58% מערכו, מדד ת"א 125 ירד ב-1.57% ומחזור העסקים היומי הסתכם ב-1.61 מיליארד שקל.

עם זאת, יש מי שטוענים בשוק ההון כי הירידה במדדים היום היא מזערית וכי גם לא צפויות ירידות חדות בימים הקרובים, גם אם הסגר הכללי אכן יוחל.

אייל דבי, מנהל דסק אנליזה בלאומי שוקי הון, התייחס הבוקר למצב בשווקים, ואמר כי "שוק המניות צפוי להמשיך לדשדש בשבועות הקרובים, על רקע מצב התחלואה והפגיעה הכלכלית הצפויה בעקבות הסגר והשבתת הפעילות".

דבי העריך, כי חלק גדול מהפגיעה הכלכלית הצפויה כבר מתומחר במחירי המניות ומה שמשפיע על המשקיעים יותר מכל הוא חוסר הודאות באשר למדיניות הכלכלית. "ההבדל המשמעותי בין הסגר הראשון לסגר הנוכחי הוא שכעת אנחנו קרובים הרבה יותר לחיסון ולכן, להערכתי, זוהי הזדמנות לאסוף מניות ערך שירדו בשל הסנטימנט השלילי, ללא קשר לערכן הכלכלי. מדובר במיוחד במניות הפיננסים, שחזרו לרדת בשבועיים-שלושה האחרונים ללא קשר למחיריהן הריאליים".

האנליסט של הבנק השני בגודלו מביא דוגמה ממניות הביטוח, שחזרו לרדת לאחר שעלו בקרוב למאה אחוז מנקודת השפל שאליה הגיעו בסגר הראשון. "להערכתי, ברגע שיתחיל להסתמן מועד ברור ליציאת חיסון אנו עשויים לראות תיקון חד כלפי מעלה בשווקים ולכן מי שיכול לקחת נשימה עמוקה ולהמתין כמה חודשים עשוי לצאת נשכר. נראה שהמשקיעים בארה"ב מבינים זאת ולכן המדדים שם קרובים הרבה יותר לשיא. נכון שבארה"ב המדדים מוטים יותר לסקטור הטכנולוגיה, אך גם אם משווים את ביצועי הסקטורים המסורתיים, השוק הישראלי ירד יותר מהאמריקאי, ונראה שהמשקיעים מכילים את האירוע ומצפים לתיקון", כך דבי.

יצויין, כי שוק ההון הגיב תמיד מוקדם יותר מכל תרחיש במהלך משבר הקורונה, והיווה הלכה למעשה למין מודל המנבא את העתיד. כך למשל, עוד טרם תחילת משבר הקורונה בישראל, כבר בפברואר השנה, צללו המדדים בהיקפים חריגים והביאו לא פעם להפעלת מנגנון עצירת המסחר. בעיצומו של הסגר הראשון, המריאו המדדים לשיאים שכאילו היו מנותקים ממצב המשק. מי יודע, אולי גם הפעם המצב דומה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים