שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » זוג הותקף במארב, אבנים יודו על חרדי
הטרור בירושלים
בשבוע שעבר: זוג שהגיעו לכותל הותקפו בשכונת א-טור ע"י ערבים, שיידו לעברם סלעים ואבנים. תקיפה הערב בשער שכם: ערבים יידו אבנים לעבר אדם חרדי
תגיות:
תוצאות הטרור בירושלים | צילום: באדיבות המצלם

זוג מגוש דן הותקפו בשכונת א-טור בירושלים, בעת שהיו בדרכם לכותל. ערבים יידו לעברם סלעים ואבנים, האישה, נפצעה בכתפה וכל שמשות הרכב נופצו. בניסיונם להימלט מהמקום הסתובבו ללא יעד ברחובות השכונה, ונאלצו לחכות למשטרה זמן רב.

התקיפה אירעה בשבוע שעבר. מ' ואשתו א' הגיעו לירושלים לחגוג יום הולדת, והיו בדרכם לכותל. מ' תיאר כי הוויז הוביל אותם דרך ואדי ג'וז, ורק כשהגיעו ללב השכונה הבינו שנקלעו למארב "השתלבה לפנינו מכונית טויוטה קורולה, והאטה אותנו. תוך שניות יצאו התוקפים מאחורי מכוניות חונות, תחנות אוטובוס, מתוך החנויות".

לדבריו, לא היה אפשר להסתובב. הפורעים יידו על הרכב עשרות אבנים וסלעים, ושמשות הרכב נופצו כולן. "קלטתי שאנשים באו לשלוף אותנו מהאוטו, באגרסיביות שברתי את ההגה. אשתי נפצעה בכתף וירד לה דם. זו טראומה, הם באו עשרות, בצעקות וצרחות, לא יכולתי לעשות כלום".

מ' מודה לה' ששלושת ילדיהם לא היו איתם באותה העת "הם טווחו במושב האחורי, חשבו שיש שם ילדים. אם הייתי נשאר שם היו שולפים אותנו מהרכב. פחדתי להמשיך לסוע, הסתובבנו הלוך וחזור, כשהמשטרה לא יודעת איפה אנחנו".

רק לאחר זמן רב חברה אליהם ניידת משטרה, שליוותה אותם לתחנת המשטרה בהר הזיתים. בתחנת המשטרה פגשו בני הזוז נהגי רכב נוספים שנפגעו, שתמכו בעדותם לגבי רכב הטויוטה שחסם את הדרך. בהמשך אף הגישו בני הזוג תלונה במשטרה.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מתריע על הסכנה "אנשים באים לבקר אתר מרכזי בירושלים ותחת זאת חווים חוייה טראומתית, שאת הצלקות ממנה יסחבו בגופם ונפשם עוד שנים רבות. אבקש לפעול בכל המישורים – איסוף חומרים ממצלמות האבטחה וכן איסוף מידע מודיעיני, בכדי להעמיד את המשתתפים בתקיפה לדין. יש להאשימם בניסיון לרצח של בני הזוג, כשהאישה בהריון. רק עונשים חמורים יתרמו להרתעת המחבלים הבאים".

תקיפה נוספת התרחשה הערב בשער שכם: ערבים תקפו אדם חרדי, יידו לעברו אבנים וירקות עד שנפצע. הוא הצליח להימלט מהם ולחבור למשטרה בצומת הקרובה, ולאחר מכן פונה לבית החולים. עו"ד מטעם ארגון חוננו מסייע לפצוע.

לפי תיאור הפצוע, התקיפה התרחשה מעט לפני השעה שמונה "היו הפרות סדר מחוץ לשער שכם, כולל מכת"זית. השוטר אמר לי שאין בעיה לעבור, אז עליתי דרך המדרגות של שער שכם". כשחצה את הרחוב החלו התוקפים ליידות לעברו אבנים וירקות.

"מהצד השני התחילו לזרוק עלי תפוחי אדמה, פגע לי בעגלה, עלי. היה איש אחד גדול שרץ אחרי, כנראה שנתן לי בעיטה או מכה בגב וגרם לי להפיל את העגלה. המשכתי ללכת, הרגשתי אבן או בקבוק בלחי השמאלית, בצד של החניון שלהם. היתה קבוצה של ערבים שרצו אחרי, כמו ההוא".

אולם התקיפה לא נגמרה "אחרי זה זרקו עלי אבן שפגעה בצד שמאל שלי, וזה הפיל לי את הכובע, הכיפה, המשקפיים. אבל לא התכופפתי להרים כדי לא להיפגע מעוד אחד. המשכתי עד לצומת, כי ראיתי שיש שם צ'קלקה של משטרה, אפילו שהייתי בלי משקפיים. הגעתי לשוטר וביקשתי לטפל באירוע, שהותקפתי. השוטר ניסה לעזור לי, ואחרי זה באו אחרים מביטחון הרכבת הקלה ועוד. רק אחרי זה באו מד"א וטיפלו בי, והביאו אותי לבית החולים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים