שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » זנדברג: "ירוק זה לא מהפה לחוץ"
בכנס חדשנות
בכנס חדשנות בעסקים הודיעה השרה זנדברג, כי בקרוב תפורסם תמיכה חדשה של המשרד לנושא חדשנות בעסקים ומגוון ביולוגי לשנים 2022-2023
משבר האקלים - התחממות גלובלית | צילום: Diana Parkhouse, שאטרסטוק

פרויקט "עסקים ומגוון ביולוגי" הוא מיזם משותף של המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע, בשותפות עם רשות הטבע והגנים. הפרויקט נועד לתת בידי מגזר העסקים והתשתיות כלים להטמעת שיקולי מגוון ביולוגי בתרבות הארגונית ובנהלים הפנימיים של החברות.

בכנס חדשנות בעסקים, טבע BIZ, שקיימו הגופים היום (ה') במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב, הודיעה השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, כי בקרוב תפורסם תמיכה חדשה של המשרד לנושא חדשנות בעסקים ומגוון ביולוגי לשנים 2022-2023.

את מושב הפתיחה הנחתה תמר רביב, מנהלת אגף מגוון ביולוגי ושטחים פתוחים במשרד להגנת הסביבה. בנוסף השתתפו בכנס סמנכ"ל בכיר למשאבי טבע במשרד להגנת הסביבה, אלון זס"ק; המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה, פרופ' נגה קורנפלד-שור; ראש אגף מזיקים והדברה במשרד, ד"ר גל זגרון; וראש תחום מגוון ביולוגי במשרד להגנת הסביבה ד"ר אנה טרכטנברוט. בכנס לקחו חלק גם ראשי החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים השותפים בפרויקט וכן נציגי החברות שהשתתפו.

בכנס הוצגו הישגיהם של החברות שזכו בתמיכה במסגרת הפרויקט – חברת עין נטפים, יקבי ברקן, החברה הכלכלית גולן ומועצת הכותנה, וכן דובר על סיכוני מגוון ביולוגי במגזר הפיננסי בכללותו ועל כלים להטמעת שיקולי מגוון ביולוגי בניהול העסקי. בנוסף, הוצג מחקר רחב היקף לצמצום התנגשות עופות באזור העמקים, על ידי חברת החשמל, שהשתתפה במיזם בעבר ופועלת ליישום והטמעה בפועל של הכלים שרכשה בפרויקט.

עוד הוצג הקוד האקולוגי לתאורה סביבתית, המהווה חלק מהמיזם שמטרתו צמצום זיהום האור מבניינים, מתקני תשתית, כבישים ועוד. לתאורה סביבתית ואקולוגית תועלות רבות – היא בריאה יותר לאדם, מיטיבה עם המגוון הביולוגי והסביבה, יעילה אנרגטית וחסכונית יותר לחברה.

מתוך דבריה של השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, בכנס: "הפרויקט החשוב הזה מקדם שותפות בין-מגזרית להתמודדות האתגר של שמירה על הטבע בעידן של משבר מגוון ביולוגי מחריף ומשבר אקלים שמאיים על קיומנו. המושג 'גרינווש' מוכר כבר הרבה מאוד שנים. ירוק זה לא מהפה ולחוץ. המשמעות של להתיירק זה לעבור קודם כל הליך פנימי של הבנה עמוקה, שכולנו חייבים להשתנות".

"להסתכל על טביעת הרגל האקולוגית והאקלימית, ולראות כיצד ניתן לפעול כדי להפחית אותה. הכלכלות הגדולות בעולם כבר עושות זאת, וזה מה שאנו מקדמים גם כאן בישראל: שיתוף פעולה אמיתי בין המגזר השלישי, העסקי, והממשלתי. יחד נגיע להישגים יוצאי דופן, ונשפר את הסביבה, הכלכלה והחברה שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים