שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » זרקא: "הגל החמישי עוד כאן, המסיכה הכרחית"
בראיון הבוקר
פרופ' זרקא: "הנגיף לימד אותנו שהוא מייצר וראינטים בצורה מהירה, כך שגם בסוף הגל החמישי לא נוכל לחזור לחיים של פעם, ה-BA2.יצר מעין גל בתוך גל"
פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא | צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו

ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא התייחס הבוקר (א') לדעיכה בתחלואה ואמר בריאיון הבוקר לרשת ב' כי "עוד מוקדם לומר שהגל החמישי מאחורינו". זרקא אף התייחס לדיווחים על הקלות צפויות שנשקלות במשרד הבריאות, ובהן ביטול חובת עטיית מסכה, ואמר כי עדיין לא הגיע הזמן לצעד שכזה.

ממונה הקורונה אמר: "אנחנו רואים ירידה אבל עדיין המספרים גבוהים. דווקא כשהגל יורד צריך לשמור עוד יותר. ייקח עוד זמן עד שנגיד שהיה גל חמישי. בארץ יש כבר את ה-BA2. הוא האט את קצב הירידה בתחלואה ויצר מעין גל בתוך גל. הנגיף לימד אותנו שהוא מייצר וראינטים בצורה מהירה, כך שגם בסוף הגל החמישי לא נוכל לחזור לחיים של פעם".

כזכור, דברים דומים אמר גורם בכיר נוסף במשרד הבריאות בשבוע שעבר, שלדבריו דעיכת הגל החמישי צפויה להיות איטית ולארוך שבועות ארוכים. הוא הוסיף כי ממוצע הנפטרים בגל החמישי גבוה אבל שההערכה היא שהנתון הסופי יהיה נמוך מהגלים הקודמים.

בשבוע שעבר גם פורסם בחדשות הערב בכאן 11 כי בכירים במערכת הבריאות העריכו שבשבועות הקרובים עד סוף הגל ימותו עוד מאות בני אדם מקורונה. מספרם של המתים מקורונה כעת עומד על 9,466.

אמש נרשמה יריה נוספת במרבית מדדי התחלואה. מספר הנדבקים היומי עמד על 22,385, ושיעור הבדיקות החיוביות על 22.76%. גם הירידה במספרם של החולים במצב קשה נמשכה, ומספרם עומד על פחות מ-1,000.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים