שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "חברי חו"ד לניגוד עניינים של מנדלבליט"
דרישה מזילבר
לאור העובדה שהיועמ"ש פועל לסגירת התיק נגדו 'מחוסר אשמה', עולה דרישה מהמשנה ליועמ"ש לגבש חו"ד לניגוד עניינים של מנדלבליט במעורבות בבחירת פרקליט המדינה הבא
אביחי מנדלבליט | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

עם פרסום הסדר ניגוד העניינים המעודכן לראש הממשלה בכל הקשור למינויים בשירות הציבורי, כפי שניסחה המשנה ליועמ"ש הגב' דינה זילבר, צפה בימים האחרונים דרישה מזילבר לנסח מסמך הסדר ניגוד עניינים דומה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בכל הקשור להתנהלותו בענייניו של ראש הממשלה נתניהו.

כזכור, בהודעה מטעם הפרקליטות בעניין ניגודי העניינים בהם מצוי לכאורה ראש הממשלה, נכתב כי הנימוקים לחוות דעתו של מנדלבליט מפורטים בהרחבה בחוות דעתה של המשנה ליועץ דינה זילבר, שצורפה לחוות הדעת של היועץ.

בהודעתה ציינה הפרקליטות: "יודגש, כי מדובר בחוות דעת העוסקת רק בהיבטי ניגוד העניינים הנוגעים לכתב האישום שהוגש בעניינו של מר נתניהו. לצד חוות דעת זו, יגובש הסדר ניגוד עניינים כללי, על בסיס שאלון ניגוד העניינים המועבר אל כלל חברי הממשלה כמקובל".

בעקבות כך, פנה מנכ"ל 'בצלמו' שי גליק לגב' זילבר בדרישה שתחבר חוות דעת משפטית אף בעניינו של היועמ"ש, שכזכור פועל לסגירת התיק נגדו בעילת חוסר אשמה על ידי פרקליטים בכירים בשירות המדינה.

"אין ספק שחובה להקפיד כאמור על מניעת ניגוד הענינים ובדברים האלה עדיף להחמיר מאשר להקל כמובן ולכן אני פונה אליך בעניינו של היועמ"ש שאף הוא ממונה על בחירת פרקליט המדינה החדש ומינוי בכירים נוספים", כותב גליק במכתבו לגב' זילבר.

"כנגד היועמ"ש ישנו תיק שאכן נסגר תיק הרפז, אולם היועמ"ש ניסה וינסה בקרוב לשנות את עילת הסגירה מחוסר ראיות וחוסר עניין לציבור לחוסר אשמה, כאשר לטענתו דבר זה יסלול לו את הדרך בבוא העת למשרה שיפוטית בביהמ"ש העליון".

לדבריו, "זכותו כמובן לנסות ולפעול בעניין כמו כל אדם פרטי אחר. יחד עם זאת, כפי שידוע פרקליט המדינה הנוכחי סרב לעשות כן ולכן דבר זה יפול על אזני פרקליט המדינה הבא, אם כן יוצא שהיועמ"ש ימנה פרקליט מדינה שיקבע לגבי שינוי עילת הסגירה של היועמ"ש. היש ניגוד עניינים חמור מזה?"

עוד כותב גליק, "פניתי בעניין ליועמ"ש בבקשה שיודיע על מניעת התערבותו לצערי הוא סרב והפנה את מכתבי לאנשי לשכתו. כמובן שאנשי לשכתו כפופים תחת ידו ואין להם דרך להכריע בדבר באופן עצמאי".

גליק מדגיש במכתב, כי "בניגוד לניגודי עניינים העלולים לצוץ מעת לעת כבשגרה בשירות הציבורי, הרי שכאן מדובר בניגוד עניינים לא רק כלפי מינוי פרקליט המדינה, אלא כלפי כל פרקליט שיכול להיות קשור לדיון בנושא עילת הסגירה של תיק הרפז של היועמ"ש".

"ככל שהיועמ"ש ימנה את פרקליט המדינה הדבר יגרום לריסוק סופי של אמון הציבור במערכת וחבל", חותם גליק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים