שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חברת כנסת מהקואליציה מאיימת להתפטר
משבר חריף בקואליציה
אתמול, הנהלת מפלגת מרצ תקפה בחריפות את התנהלות הממשלה בעקבות מספר מהלכים ימניים של הקואליציה, וכך גם חברת הכנסת גבי לסקי חשפה כי היא שוקלת לפרוש מהממשלה
השר היוצא לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

הקואליציה מתחממת: גורמים בכירים במרצ אומרים הבוקר (ב') כי לא יוכלו להתנגד לחוק כפר קאסם. החוק מבקש הכרה בטבח ביישוב בשנת 1956 ולהכניס אותו לתוכניות הלימוד במשרד החינוך. השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' אמר את הדברים במהלך ריאיון בכאן רשת ב: "אני נכד לניצול מהטבח של 1956. אני בן למשפחה שכולה. אני בפוליטיקה כדי למנוע דברים כאלה בעתיד. אני תומך בלב שלם בהצעה".

גם במפלגת רע"ם הבהירו לקואליציה שאין להם כוונה להצביע נגד החוק מאחר וכפר קאסם הוא "יישוב חשוב לתנועה האסלאמית ונחשב לעוגן עבורה". פריג' הבטיח ליוזמת החוק, חברת הכנסת אעידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, כי במהלך השבועיים האלו ינסו להגיע להסכמות בתוך הממשלה – המורכבת ממפלגותיהם של נפתלי בנט, גדעון סער ובני גנץ – על הבאת מתווה מוסכם להכרה בטבח כפר קאסם.

על אישורי הבניה בהתנחלויות אמר פריג': "מרצ לא יכולה להשלים עם מהלכים כאלו, היא בעד פתרון שתי המדינות, כל מהלך של בניה בהתנחלויות, מרצ לא תהיה בממשלה כזאת, לא נוכל להשלים עם זה, גם אביתר לא תקום".

דיווחים שונים מעלים כי שרים באגף הימני של הקואליציה מתעקשים כי לא יהיה שום מתווה ולא תהיה שום הכרה. אם החוק יעלה להצבעה, מרצ ורע"ם צפויות להפר את המשמעת הקואליציונית, מה שיכול לגרור תגובה דומה גם מצד אנשי הימין בקואליציה.

אתמול, הנהלת מפלגת מרצ תקפה בחריפות את התנהלות הממשלה בעקבות מספר מהלכים ימניים של הקואליציה, וכך גם חברת הכנסת גבי לסקי חשפה כי היא שוקלת לפרוש מהממשלה.

בראיון לחדשות 13, התייחסה לסקי לדברי הנהלת המפלגה ושיגרה איום מרומז לעבר ראשי הקואליציה. לדבריה: "אני תמיד יכולה לחזור למשרד עורכי הדין שלי, אני בהחלט שוקלת את זה".

מוקדם יותר תקפה לסקי את החלטתו של שר הביטחון, בני גנץ, להכריז על 6 ארגונים של "החזית העממית" כארגוני טרור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים