שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "חובה לוודא שמותם לא יהיה לשווא"
גנץ בכנסת
ראש הממשלה החליפי: "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתפרק לאוטונומיות, שבהן איש הישר בעיניו יעשה". לדבריו, "חקירה, אין תפקידה רק למצוא אשמים"
תגיות:
גנץ בישיבת המליאה המיוחדת בעקבות האסון במירון | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

שר הביטחון בני גנץ במליאת הכנסת בדיון המיוחד לזכר הרוגי האסון במירון: "מדינה צעירה, ישראל. צעירה ומרובת אסונות. ידענו רבים מדי כאלה בשבעים ושלוש שנות קיומנו – אסונות צבאיים ואסונות אזרחיים. חיים של רבים כל כך שנקטפו. לא פעם נשאתי בנטל הבשורה והתנחומים למשפחה שכולה. פעם אחרי לחימה הרואית בקרב, פעם בתאונה טרגית, ולעיתים גם באסון. אצרתי בקרבי את כל אותם הרגעים עם המשפחות, ובכל פעם הבטחתי לעצמי לעשות כל שניתן כדי למנוע את המוות הבא".

"בליל חמישי האחרון בערבו של יום שישי, בהר מירון, נוספו לרשימה הארוכה מדי עוד 45 נערים, צעירים ומבוגרים, זכים וטהורים, שביקשו לחגוג את המסורת ארוכת השנים. בימים שחלפו מאז, קראתי את סיפוריהם, שיננתי את שמותיהם והבטתי בתמונותיהם. האסון הקשה הזה אינו מגזרי, אלא לאומי הנוגע בכל אחד ואחת מאיתנו, כעם וכחברה".

"ושוב כמו באירועים לאומיים אחרים – ממלחמות, דרך אסונות טבע כמו אסון הכרמל, ראינו לאחריו את ההתגייסות של כל אזרחי המדינה – שמחבקים את המשפחות השכולות, ונרתמים לסייע למאות הנפגעים בגוף ובנפש. ראינו את החיילות והחיילים, צוותי הרפואה, צוותי זק"א, השוטרים בשטח, והאזרחים שמסביב שהושיטו יד – כולם בבחינת שבת אחים גם יחד – ברע, אבל גם בטוב. כולנו חבים להם חוב גדול – ורבים חבים להם את חייהם".

"כעת, עלינו לגייס את הסולידריות הזו כדי לתקן. את הנעשה אין להשיב, אבל בכוחנו להציל חיים. זוהי משמעותה של אחריות, זוהי משמעותה של מנהיגות. אין תפקידה של חקירה בהכרח רק למצוא אשמים, אלא חובה לממש את המחויבות שלנו ללמידה מערכתית מתוך האירוע הזה ודומים לו. זו חובה לאומית וזהו צו מוסרי עבור הקורבנות, כך שמותם לא יהיה לשווא".

"חובתנו להפוך את האסון הלאומי – מנקודת שבר, לנקודת שינוי. עבור כולנו, האסון הזה הוא גם קריאה דחופה להחזרתה של הממלכתיות. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתפרק לאוטונומיות, שבהן איש הישר בעיניו יעשה. עָם אחד אנחנו, והדרך לשמור על החיים ועל המרקם המשותף שלנו כאן – היא בבחינת דינה דמלכותא דינה: ממלכה אחת לכולם, חוק אחד לכולם, וכולם זכאים לממש את אמונתם ומנהגיהם בבטחה, תחת חסותה של המדינה".

"לכן, בימים האלו, לא ביקורת דרושה לנו – אלא הפקת לקחים. לא הלקאה עצמית – אלא חיבוק לאומי ואישי מתוך הסתכלות קדימה. ערבות הדדית, שפירושה שכפי שהאסונות הללו משותפים לכולנו, כך גם הפקת הלקחים חייבת להיות משותפת לכולנו ולזכות לאמון הציבור כולו. חובתנו לתקן, זהו הצו שהותירו לנו בלא לדעת זאת, ההרוגים שבאסון. זוהי חובתנו כלפי כל אזרחי ישראל שאבלים".

"הרשב"י אמר: "קשה תרבות רעה בתוך ביתו של אדם יותר ממלחמת גוג ומגוג". ואני הקטן אוסיף – אם נהיה חזקים בתוכנו- נהיה חזקים גם מול אויבנו. אם נרצה לתקן- נצליח לתקן. נעשה זאת ביראת כבוד, ובחרדת קודש לזכרם של נופלים. רפואה שלמה לפצועים ויהי זכרם של ההרוגים ברוך".

קודם לכן אמר גנץ כי "בפתח הדברים אני מבקש לשאת תפילה לשלומם של הפצועים מהפיגוע אתמול בצומת תפוח שבשומרון. כוחות צה"ל, השב"כ, ביחד עם משטרת ישראל, פועלים בכדי לשים ידם על המחבלים- וישימו את ידם עליהם ועל שולחיהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים