שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חובת עטיית מסכות בבה"ס במודיעין ובנימינה
הודעה חריגה
בעקבות התפרצויות של נגיף הקורונה, נחתם ע"י מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, צו בידוד בית מתוקן, המחייב עטיית מסיכות בבתי ספר בשטחים סגורים ופתוחים
תגיות: ,
מסכות | צילום: Ivanova Tetyana. שאטרסטון

בעקבות התפרצויות של נגיף הקורונה, נחתם ע"י מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, צו בידוד בית מתוקן, המחייב עטיית מסיכות בבתי ספר בשטחים סגורים ופתוחים, בישובים בנימינה ומודיעין מכבים רעות. חובת עטיית המסכות היא בכל שטח בית הספר כולל שטח פתח.

בכיר במשרד הבריאות ל'כאן חדשות': "מודאג מהתפרצות התחלואה בבנימינה ובמודיעין, לנוכח האפשרות שהזן ההודי מעורב בה. בהתפרצות בבנימינה 90% מהילדים שהתגלו היו בתחילה סימפטומטיים – דבר חריג. כ-35% מתושבי ישראל עדיין לא מוגנים מקורונה".

בתוך כך, כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה ולצמצם ככל הניתן את הסיכון הכרוך בהדבקה, במיוחד בקרב הילדים שאינם מחוסנים עדיין, הנחה אמש ראש עיריית מודיעין חיים ביבס בשיתוף גורמי המקצוע בעירייה והנהגת ההורים העירונית, להמשיך את חובת עטיית המסכות במוסדות החינוך, אצל התלמידים וצוותי החינוך ולשמור ככל האפשר על הכללים. בנוסף, יש לעטות מסכות גם בהסעות בתי הספר.

כזכור, משרד הבריאות מעדכן על התפרצות קורונה בבנימינה במסגרתה נמצאו עד כה 45 ילדים מאומתים. ההתפרצות התגלתה בזכות מבצע דיגום נרחב, שהחל עם ילד חולה ראשון בבית הספר כרמים בבנימינה. לאור חשיפה, בהקבצות גיל שונות בבית הספר, נבדקו עוד תלמידים, ונמצאו 9 מאומתים נוספים- כולם למעט אחת חולים תסמיניים.

הדיגומים הורחבו בבתי ספר נוספים והבוקר נמצאו עוד 35 מאומתים מבי״ס כרמים ובי״ס אמירים. המקרים החדשים נמצאים בחקירה של לשכת הבריאות בחדרה. "מקור ההתפרצות עדיין בבדיקה, אולם קיים קשר למשפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל", נמסר.

עוד עדכן משרד הבריאות כי כלל הדגימות נשלחו לריצוף באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי וקיים חשד ראשוני שמדובר בוראינט ההודי. "משרד הבריאות קורא לתושבי בנימינה, להיבדק על מנת לשמור על בריאות הציבור ולמנוע התרחבות של התפשטות הנגיף בישוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים