שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חופש ההצבעה שמפלג את האופוזיציה
הגוש מתפורר
בעקבות הצעת החוק לתיקון חוק השבות של ח"כ בן גביר, ומתן חופש ההצבעה בליכוד החלו להישמע קולות הקוראים לפילוג הגוש
ח"כ בן גביר | צילום: באדיבות המצלם

ביום רביעי יעלה תיקון לחוק השבות להצבעה במליאת הכנסת. את ההצעה יזם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר.

בדברי ההסבר להצעת החוק צוין כי, "במשך שנים רבות נמנעה הכנסת מלהגדיר את סוג הגיור שיוכר לעניין עליה לארץ מכוח חוק השבות".

הסיבה לתיקון החוק נובעת על פי דברי ההסבר: "מאחר וסוגיה זו לא הוגדרה באופן ברור בחוק, השאלה הגיעה לפתחו של בית המשפט העליון פעמים רבות ולאחרונה ניתן פסק דין בעניין וכל עוד המחוקק לא הגדיר את פרשנות מושג הגיור, ניתן לכלול בו גם גיורים שאינם גיורים אורתודוקסים, כך על פי שופטי בית המשפט העליון".

אולם מוקדם יותר היום בישיבת סיעת הליכוד שנועדה הוחלט כי יינתן חופש הצבעה בהצעת החוק אותו העלה ח"כ בן גביר, ובעקבות כך החלו להישמע קולות באופוזיציה ולפיהן לא יכול להיות שבליכוד ידרשו הצבעה עיוורת לחוקים מטעמם ומאידך לא יהיו מחויבים לגוש.

את הצעת החוק יזם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר במטרה להגדיר את סוג הגיור שיוכר לעניין עליה לארץ מכוח חוק השבות. וזאת מכיוון שסוגייה זו לא הוגדרה בחוק באופן ברור וכדי למנוע פרשנות מוטעית ולהכליל גיורים שאינם אורתודוקסים.

מוקדם יותר הערב פורסם כי בישיבת הסיעה נידונה ההצבעה, והוחלט כי ח"כ יריב לוין ינסה להוריד את ח"כ בן גביר מההצעה אותה יביא לכנסת ביום רביעי. הח"כים הסכימו עם יולי אדלשטיין כי זה לא הזמן להביא לכנסת חוקים רגישים: "אם אנחנו נביא חוקים כאלה, הם יביאו עלינו חוקים מסוכנים שבעתיים".

בתגובה לדברים אמר ח"כ בן גביר כי "אני מאוכזב מאוד מהחלטת הליכוד. חבל שפוגעים בשלמות האופוזיציה ואחדות הגוש ומחליטים שאיש הישר בעיניו יעשה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים