שיתוף
תגובות
צרכנות » חוקרים פשטו על משרדי שופרסל; המנכ"ל נחקר
צרות בצרורות
החיפוש נערך בחשד להסדר כובל בין כמה רשתות • מניות שופרסל ושטראוס צנחו בכ-2 אחוז במסחר באחוזת בית • מוקדם יותר נעצר המסחר במניות החברות למשך קרוב לחצי שעה
סניף שופרסל בחולון | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

חוקרים מטעם רשות התחרות פשטו הבוקר (שלישי) וערכו חיפוש במשרדי חברת שופרסל וחברת שטראוס, בחשד להסדר כובל ותיאומי מחירים בין רשתות. במהלך החיפוש והבדיקות נחקר מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן על ידי החוקרים וכן בכירים נוספים נחקרו במהלך הפשיטה.

בעקבות כך, צנחו היום מניות שופרסל ושטראוס בכ-2 אחוז במסחר בבורסה בתל אביב. זאת, לאחר שהמסחר בהם חודש לאחר שהופסק למשך קרוב לחצי שעה.

הסדר כובל הוא ענף משפטי העוסק בקידום התחרות ואוסר תחרות לא הוגנת. בישראל, עיקר הפיקוח על התחרות מתבצע בידי רשות התחרות, בהתאם לחוק התחרות הכלכלית. מטרתם העיקרית של דיני ההגבלים העסקיים היא להסיר מגבלות מלאכותיות שעומדות בדרכה של התחרות החופשית. כמו כן, נועדו הגבלים עסקיים למנוע מחברה שתפסה מיקום דומיננטי בשוק מלנצל לרעה את כוחה.

חברת שופרסל מסרה מיד לאחר הפשיטה לבורסה לניירות ערך כי "הבוקר ביצעו חוקרים מטעם רשות התחרות חיפוש במשרדי החברה ונטלו מסמכים וציוד מחשובי, וכן כי מנכ"ל החברה נחקר במשרדי רשות התחרות. בצו החיפוש שהומצא לחברה צוין כי החיפוש הינו בחשד להסדר כובל. נכון למועד הדוח אין בידי החברה מידע נוסף אודות מהות החקירה ונסיבותיה".

משופרסל נמסר ל'בחזית': "החברה פועלת על פי דין ותשתף פעולה באופן מלא עם רשויות החוק".

חברת שטראוס מסרה אף היא הודעה לבורסה, לפיה "הבוקר ערכו נציגי רשות התחרות חיפוש ואיסוף חומרים במשרדי החברה, בחשד לעבירות על חוק התחרות הכלכלית, וכן נחקרו עובדים בחברה ובהם נושאי משרה בכירים".

מרשות התחרות נמסר, כי "רשות התחרות פתחה בחקירה ובודקת חשד להפרת חוק התחרות על ידי מספר ספקים ורשתות בעקבות אירועים שאירעו לאחרונה. מאחר והחקירה בראשיתה לא ניתן למסור פרטים נוספים בשלב זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים