שיתוף
תגובות
חדשות » חזרת מחו"ל? בידוד במלונית על חשבונך
הקנס עליך
לפי הנוסח החדש שהציג יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב בעקבות התנגדותו והתנגדות חברי הוועדה לחוסר הבניית שיקול הדעת של הממשלה, נקבעו שיקולים שהממשלה רשאית לשקול כן
ח"כ גלעד קריב | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ועדת החוקה סיימה את הקראת סעיפי הצעת החוק המבטלת את הקביעה לפיה השהייה במקום לבידוד מטעם המדינה (מלונית) תהיה תמיד במימונה של המדינה. לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ קריב ויתר חברי הוועדה, הצביעה הוועדה על נוסח מתוקן לפיו הממשלה תהיה רשאית לקבוע כי השהות במלונית תהיה במימון מלא או חלקי של החוזר, שלא יעלה על סכום שייקבע בתקנות וכי ועדת החוקה תהיה רשאית לקבוע את תקופת תוקפן של התקנות כולן או חלקן.

עוד קבעה הוועדה רשימה פתוחה של שיקולים שהממשלה רשאית לשקול ובהם – נסיבות יציאת החוזר מהארץ או כניסתו אליה, מידת הסיכון הבריאותי הנשקפת מהחוזר ומצבו הכלכלי. עוד קבעה הוועדה כי בתקנות ייקבעו הוראות בעניין הפריטים שייכללו בדרישת התשלום עבור השהיה במלוניות ובכללם – הסכות לבקש פטור מהתשלום ולהגיש השגב לגביו, דרכי מסירת דרישת התשלום, רכי הגבייה ומועדי התשלום עבור השהייה ובלבד שיחולו לגבי התשלום הוראות חוק המרכז לגביית קנסות. כמו כן תיקבע הסמכה של הגורם שיבחן את בקשות הפטור בשל נסיבות אישיות חריגות והדרכים להגשת הבקשה.

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב (העבודה): "כשעובדים על תקנות תמיד יש שיח בין הממשלה לוועדה. הממשלה יכולה למשוך ויו"ר הוועדה יכול שלא להעלות את התקנות להצבעה אך מרגע שאושרו, התקנות יוצאות לדרך. אתם מביאים תקנות הנטועות כול כולן בקורונה, גם אם בסופו של דבר יהיו פה הצדקות שהן לא הצדקות אפידמיולוגיות גרידא.

"אתם אומרים שנגיע חלילה לגל שישי ושביעי ובונים מדיניות חדשה במלוניות ואין לנו דריסת רגל?. אני לא מוכן שהתקנות האלה עכשיו יועמדו לתוקפן 3 שנים. אם אתם רוצים את החוק תביאו עד סוף הדיון מנגנון שלפיו לוועדה יש סמכות לשוב ולהתכנס. אם לא מתאים לכם ל-28 יום, התקנות יעמדו בתוקפן 3 חודשים. זה לא ינוהל כך שאתם כופים על הוועדה לאשר תקנות תוך 24 שעות ואי אפשר להתערב". עוד אמר: "אני רוצה לעזור לממשלה, אם אתם רוצים תהיו מחויבים לומר לנו מה התקרה ליחיד ומה התקרה למשק בית. כרגע או שתמשכו את החוק או שזה יהיה הנוסח". 

עו"ד תמר יוסף ממשרד האוצר: "אנחנו לא רוצים לעודד נסיעות לא חיוניות לחו"ל ולכן רוצים שמשפחה שיוצאת לחו"ל תיקח בחשבון גם עלויות של מימון בידוד במלוניות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים